Gry i zabawy umysłowe
Sortowanie
Źródło opisu
KATALOG GŁÓWNY
(389)
Forma i typ
Gry i zabawki
(359)
Książki
(29)
Komiksy i książki obrazkowe
(13)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Proza
(8)
Poradniki i przewodniki
(3)
Druki ulotne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(240)
wypożyczone
(133)
tylko na miejscu
(21)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dzieci
(368)
Czytelnia dla Dzieci
(24)
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(2)
Autor
Knizia Reiner (1957- )
(9)
Quilliams Chris
(9)
Żabicka Monika
(9)
Cottereau Jacques
(7)
Daujean Cyrille
(7)
Peeters Raf
(7)
Benedetti Toussaint
(6)
Blanchot Denis
(6)
Knizia Reiner
(6)
Polouchine Igor
(6)
Szewczyk Michał
(6)
Szulc Cezary
(6)
Bauza Antoine (1978- )
(5)
Coimbra Miguel
(5)
Daviau Rob (1970- )
(5)
Kiesling Michael
(5)
Kożyczkowska Magda
(5)
Andreani Jean-Francois
(4)
Baranowski Marek
(4)
Bauza Antoine
(4)
Cathala Bruno
(4)
Franz Klemens
(4)
Gandzel Mariusz
(4)
Gille-Naves Guilaime
(4)
Gravel Sophie
(4)
Górska Karolina
(4)
Korzeniewski Przemysław
(4)
Majchrowski Mariusz
(4)
Minor Marcin
(4)
Moon Alan R
(4)
Roubira Jean-Louis
(4)
Ambrzykowski Michał
(3)
Bouquet Cyril
(3)
Chan Maisherly
(3)
Czuba Sławomir
(3)
Delval Julien
(3)
Dudek Marcin
(3)
Górski Wojciech
(3)
Kobbert Max J
(3)
Kłos Joanna
(3)
Leacock Matt
(3)
Maublanc Ludovic
(3)
Pertoft Bjorn
(3)
Rosenberg Uwe
(3)
Rosenberg Uwe (1970- )
(3)
Schoett Marianna
(3)
Socha Piotr
(3)
Szymanowicz Maciej (1976- )
(3)
Vogt Rolf
(3)
Warsch Wolfgang
(3)
Wilson James A
(3)
Andreani Jean-François
(2)
Borsuk Karol (1905-1982)
(2)
Bosley Andrew
(2)
Brand Markus
(2)
Bukowski Adam
(2)
Burkowska Zofia
(2)
Cardouat Marie
(2)
Cathala Bruno (1963- )
(2)
Chiacchiera Martino
(2)
Cohen Noah
(2)
Delval Julien (1972- )
(2)
Dennen Paul
(2)
Dybowska Bożena
(2)
Fabicka Patrycja
(2)
Faccini Renato
(2)
Ferrin Kyle
(2)
Ferron Bob
(2)
Fort Marie (1985- )
(2)
Fort Wilfried (1982- )
(2)
Galewska-Kustra Marta
(2)
Garfield Richard
(2)
Gazda Patrycja
(2)
Gille-Naves Guillaume
(2)
Gołębiowski Patryk
(2)
GrAlutka
(2)
Gęsiak Patryk
(2)
Hargrave Elizabeth
(2)
Hebinger Etienne
(2)
Jantner Janos
(2)
Kalicki Klemens
(2)
Kamigaki Hiro
(2)
Kaszorek Katarzyna
(2)
Kołodziejczak Tomasz
(2)
Lohausen Dennis
(2)
Looveer Meelis
(2)
Maj Arkadiusz (gry planszowe)
(2)
Maliszewski Piotr
(2)
Martinez Jaramillo Ana Maria
(2)
Maruyama Chihiro
(2)
Menzel Michael
(2)
Moon Alan R. (1951- )
(2)
O'Connor Rory (1973- )
(2)
Odorowicz Bartosz
(2)
Palm Michael
(2)
Patzke Anne
(2)
Pfister Alexander
(2)
Pichon Liz
(2)
Popvics Magdalena
(2)
Potocki Alexander
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(209)
2010 - 2019
(170)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(319)
2001
(10)
1901-2000
(7)
1989-2000
(5)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(374)
Belgia
(10)
Niemcy
(3)
nieznany (8pl)
(1)
Australia
(1)
Język
polski
(386)
nieznany (po)
(1)
ukraiński
(1)
Odbiorca
Dzieci
(265)
Młodzież
(248)
Dorośli
(155)
9-13 lat
(154)
6-8 lat
(152)
14-17 lat
(129)
0-5 lat
(66)
Rodzice
(6)
18+
(5)
5-10 lat
(3)
1+
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
3+
(1)
9+
(1)
Nauczyciele
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(12)
Literatura belgijska
(10)
Literatura włoska
(6)
Literatura niemiecka
(5)
Literatura angielska
(4)
Literatura francuska
(4)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura duńska
(1)
Literatura hebrajska
(1)
Literatura niderlandzka
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Temat
Współzawodnictwo
(107)
Trening umysłu
(100)
Strategia
(51)
Gry i zabawy umysłowe
(48)
Zabawa
(48)
Logika
(40)
Wyobraźnia
(20)
Spostrzeganie
(18)
Współdziałanie
(18)
Planowanie
(17)
Kreatywność
(16)
Krainy i światy fikcyjne
(13)
Taktyka
(12)
Język polski
(11)
Walka
(11)
Zwierzęta
(11)
Zabawki edukacyjne
(10)
Koty
(9)
Podróże
(9)
Postacie fikcyjne
(8)
Wyobraźnia przestrzenna
(8)
Śledztwo i dochodzenie
(8)
Labirynt
(7)
Smoki (stworzenia fantastyczne)
(7)
Wiedza
(7)
Barwy
(6)
Magia
(6)
Matematyka
(6)
Percepcja wzrokowa
(6)
Sport
(6)
Teleturnieje
(6)
Zdolności manualne
(6)
Zwierzęta gospodarskie
(6)
Budownictwo
(5)
Ekonomia
(5)
Klocki (zabawki)
(5)
Motoryka mała
(5)
Nauka czytania
(5)
Pociągi
(5)
Quizy
(5)
Stworzenia fantastyczne
(5)
Słownictwo
(5)
Trening pamięci
(5)
Zamki i pałace
(5)
Gry i zabawy
(4)
Harry Potter (postać fikcyjna)
(4)
Hulajnoga
(4)
Kradzież
(4)
Nauka liczenia
(4)
Pokonywanie strachu
(4)
Potwory
(4)
Przedmioty magiczne
(4)
Przyroda
(4)
Rodzina
(4)
Rolnictwo
(4)
Siedem cudów świata
(4)
Starożytność
(4)
Strategia (teoria gier)
(4)
Uczucia
(4)
Uwaga (psychologia)
(4)
Wojna
(4)
Zaklęcia i czary
(4)
Średniowiecze
(4)
Bitwy
(3)
Bóstwa
(3)
Czarodzieje
(3)
Czytanie
(3)
Decyzje
(3)
Detektywi amatorzy
(3)
Dinozaury
(3)
Edukacja ekonomiczna
(3)
Figury geometryczne
(3)
Gra słów
(3)
Handel
(3)
Historia
(3)
Imprezy
(3)
Inwestycje
(3)
Kupcy
(3)
Las
(3)
Liczenie w pamięci
(3)
Miasta
(3)
Mnemotechnika
(3)
Moda
(3)
Myślenie
(3)
Myślenie twórcze
(3)
Napoje magiczne
(3)
Patchwork
(3)
Piłka nożna
(3)
Plaże
(3)
Pokaz mody
(3)
Pory roku
(3)
Prywatni detektywi
(3)
Przyjaźń
(3)
Psy
(3)
Renesans
(3)
Rycerze
(3)
Trening koncentracji
(3)
Wszechświat
(3)
Wyspy
(3)
Aktywność fizyczna
(2)
Temat: dzieło
Było sobie życie
(1)
Harry Potter
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1601-1700
(1)
1801-1900
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Europa
(3)
Japonia
(3)
Starożytny Rzym
(3)
Francja
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Starożytny Bliski Wschód
(2)
Starożytny Egipt
(2)
Ameryka
(1)
Ameryka Południowa
(1)
Argentyna
(1)
Azja
(1)
Buenos Aires (Argentyna ; okolice)
(1)
Carcassonne (Francja ; okolice)
(1)
Eldorado (kraina mitologiczna)
(1)
Kalifornia (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Kansas City (Stany Zjednoczone, stan Kansas)
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(1)
Santa Monica (Stany Zjednoczone)
(1)
Szkocja (Wielka Brytania)
(1)
Teksas (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Toskania (Włochy)
(1)
Województwo łódzkie (1919-1939)
(1)
Włochy
(1)
ZSRR
(1)
Śródziemie (kraina fikcyjna)
(1)
Gatunek
Powieść obyczajowa
(10929)
Powieść
(7638)
Wiersze
(4636)
Opowiadania i nowele
(3564)
Kryminał
(3338)
Gry i zabawy umysłowe
(389)
Fantastyka
(1858)
Opracowanie
(1583)
Thriller
(1558)
Powieść historyczna
(1507)
Sensacja
(1489)
Powieść przygodowa
(1277)
Romans
(1268)
Fantasy
(1003)
Publikacja bogato ilustrowana
(1003)
Komiks
(943)
Poradnik
(942)
Bajki i baśnie
(848)
Biografia
(768)
Pamiętniki i wspomnienia
(753)
Reportaż
(743)
Powieść psychologiczna
(712)
Książka obrazkowa (picturebook)
(560)
Książka obrazkowa
(539)
Saga rodzinna
(501)
Manga
(441)
Broszura
(435)
Opowiadania i nowele przygodowe
(382)
Powieść fantastyczna
(370)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(360)
Powieść (dla dzieci)
(330)
Fraszki
(321)
Gry planszowe
(314)
Antologia
(303)
Horror
(269)
Publikacje dla dzieci
(269)
Powieść biograficzna
(263)
Wydawnictwa popularne
(254)
Science fiction
(242)
Opowiadanie polskie (dla najmłodszych)
(236)
Esej
(231)
Publicystyka
(217)
Wywiad dziennikarski
(213)
Relacja z podróży
(205)
Przypowieść
(200)
Książka zabawka
(185)
Pieśń
(181)
Książki dla małych dzieci
(174)
Przewodnik turystyczny
(159)
Powieść przygodowa (dla dzieci)
(147)
Biografie
(143)
Powieść obyczajowa (dla dzieci)
(143)
Opowiadanie dziecięce polskie
(136)
Książka kucharska
(129)
Romans historyczny
(129)
Felieton
(126)
Komiks przygodowy
(121)
Opowiadanie polskie (dla dzieci)
(117)
Podręcznik
(117)
Adaptacja literacka
(108)
Opowiadanie przygodowe (dla dzieci)
(103)
Przepisy kulinarne
(98)
Pamiętniki polskie
(94)
Poradniki
(93)
Ćwiczenia i zadania
(93)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(92)
Książki dla najmłodszych
(89)
Powieść erotyczna
(89)
Tragedia
(88)
Autobiografia
(87)
Wydawnictwa dla dzieci
(86)
Treny
(85)
Praca zbiorowa
(84)
Literatura dziecięca polska
(81)
Wiersze polskie (dla najmłodszych)
(79)
Komedia
(78)
Poemat
(75)
Dramat (gatunek literacki)
(74)
Legendy i podania
(74)
Powieść fantastyczna (dla dzieci)
(74)
Materiały pomocnicze
(73)
Satyra
(71)
Poezja dziecięca polska
(69)
Sonety
(69)
Monografia
(65)
Zagadki
(62)
Opowiadanie obyczajowe (dla najmłodszych)
(61)
Listy
(60)
Opowiadanie przygodowe (dla najmłodszych)
(60)
Wywiady
(59)
Powieść amerykańaka
(55)
Powieść młodzieżowa polska
(55)
Rozprawa
(55)
Wywiad-rzeka
(55)
Gry i zabawy
(54)
Opowiadanie polskie
(54)
Literatura amerykańska
(53)
Opowiadanie amerykańskie (dla najmłodszych)
(52)
Opowiadanie obyczajowe (dla dzieci)
(52)
Poezja polska
(52)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(303)
Edukacja i pedagogika
(25)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Psychologia
(2)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
389 wyników Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Zakręcone węże [Gra planszowa] / projekt gry: Katrin Abfalter ; ilustracje: Irina Peczenkina. - Gdańsk : Rebel, copyright 2020. - 1 gra (1 kość, wstążka do mierzenia, 8 klipsów, 4 zestawy części - w 4 kolorach, 4 tułowia smoków, 8 okrągłych żetonów) : karton, pianka, drewno, kolor ; w pudełku 20x20x5 cm + instrukcja (6 stron : ilustracje ; 17 cm).
(Gry Planszowe)
Czas gry 15 min.
Wiek graczy: 3+. Liczba graczy: 2-4.
Zakręcone węże to prosta zabawa, w której dokładamy kolejne elementy do naszych węży, by osiągnąć określony cel. Aby tego dokonać, ćwiczymy analizę wzrokową i planowanie przestrzenne. Instrukcja opisuje aż 4 warianty rozgrywki: klasyczną rywalizację, 2 kooperacyjne przygody oraz zasady zaawansowane przeznaczone dla dzieci od 5. roku życia, dzięki którym gra pozostanie wyzwaniem na dłużej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Wyspa Skye : od Lairda do Króla [Gra planszowa] / Aleksander Pfister, Andreas Pelikan ; ilustracje: Klemens Franz ; tłumaczenie: Michał Matłosz. - Wrocław : Wydawnictwo Lacerta ; 2016. - 1 pudełko zawiera 1 plansza, 16 żetonów punktacji, 78 żetonów terenu, 1 worek, 5 znaczników punktacji, 6 żetonów odrzucenia, 6 parawanów, 1 znacznik rund, 1 żeton gracza rozpoczynającego, 73 monety, 1 instrukcja :karton,plastik,tektura kolor 19 x 28 x 7 cm.
(Gry Planszowe)
Przy wypożyczaniu gry pobierana jest kaucja zwrotna w wysokości 50 zł.
Czas gry ok 60 minut.
Liczba graczy 2-5.
Gra ekonomiczna w której walczysz o dominację nad Wyspą Skye. Król może być tylko jeden!!! Miękki piasek na plażach, łagodne wzgórza i potężne łańcuchy górskie. Tak - ten wspaniały krajobraz może oczarować każdego. Niech ten sielankowy obraz jednak cię nie zmyli. Setki lat temu był to teren, na którym aż pięć klanów walczyło o dominację. Każdy z nich zawzięcie walczył o przejęcie każdego, nawet najmniejszego skrawka ziemi, jednocześnie próbując sprzedać tereny o małej użyteczności. Czy uda ci się przechytrzyć przeciwników i zostać królem Wyspy Skye?.
Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale Gry Planszowe u Wookiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 794 (2 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Kociaki łobuziaki [Gra planszowa] / Jeffrey D. Allers ; ilustracje Maciej Szymanowicz. - Warszawa : Nasza Księgarnia, ©2018. - 1 pudełko (4 plansze graczy, 4 szpulki, 50 żetonów zabawek, 4 sznurki, 20 płytek mebli, 1 znacznik gracza rozpoczynającego, instrukcja) ; w pudełku 29 x29 x 4 cm + instrukcja
(Gry Planszowe)
Przy wypożyczaniu gry pobierana jest kaucja w wysokości 50 PLN (gotówką).
Czas gry: 20 min.
Każdy gracz ma planszę przedstawiającą pokój pełen zabawek. Po pokojach biegają koty. Im więcej zabawek zainteresuje kota, tym więcej punktów gracz zdobędzie. Kociaki łobuziaki to pięknie zilustrowana gra z wyjątkowymi elementami: sznurkami i specjalnymi planszami. Doskonała zabawa nie tylko dla dzieci. Instrukcja wideo: Źródło: Oficjalny kanał Wydawnictwa Nasza Księgarnia @You Tube.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Emo-memo : rozwój emocjonalny [Gra planszowa] / Joanna Baranowska i Sylwia Anderson-Hanney; ilustracje Beata Kostuch - Wiśniewska. - Milanówek : Wydawnictwo Pozytywna Dyscyplina J.R. Baranowscy, 2018. - 1 gra (24 pary kartoników z emocjami, instrukcja zawierająca podstawowe informacje dotyczące rozwoju samoregulacji u dzieci oraz pomysły na wykorzystanie gry do zabawy i nauki - broszurka 16 stron, 3 bonusy video, które pomogą Ci uczyć się emocji oraz bawić z dzieckiem za pomocą gry) : tektura, kolor ; w pudełku 11x11x4 cm : ilustracje.
(Gry Planszowe)
Czas gry: 15-20 min.
Liczba graczy 2-4.
EMO-MEMO to gra wspomagająca rozwój emocjonalny i rozwój samoregulacji u dzieci od 1 do 100 lat. Radość, smutek, złość – cała gama uczuć, które stanowią prawdziwe wyzwanie w procesie wychowawczym. Pierwszym krokiem, aby nad nimi zapanować, jest je dostrzec, nazwać, oswoić i zaakceptować, by świadomie nimi sterować. Nieoswojone, nierozumiane mogą mieć niszczącą moc, choć tak naprawdę są naszymi największymi przyjaciółmi. Towarzyszą nam od urodzenia do śmierci jako źródło informacji i drogowskaz. Nadają smak każdej minucie życia. Jak je oswoić i się z nimi zaprzyjaźnić? Jak pomóc dzieciom i sobie lepiej je rozumieć? Oswajanie emocji przez ich nazywanie pomoże dzieciom (i dorosłym): zapanować nad swoimi reakcjami, uwrażliwić się na pierwsze symptomy stresu szybciej dochodzić do porozumienia. Nazywanie emocji jest bardzo silnym narzędziem wspierającym samoregulację.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W 794 (2 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Splendor [gra planszowa] : pojedynek / Marc André ; ilustracje Pascal Quidault ; [tłumaczenie Monika Żabicka]. - Gdańsk : Rebel, copyright 2022. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor + instrukcja ; 13x18x5 cm.
(Gry Planszowe)
Zawartość pudełka: kafelek zwycięstwa ; 67 kart klejnotów ; 3 zwoje przywilejów ; 25 znaczników klejnotów ( 4 niebieskie, 4 białe, 4 zielone, 4 czarne, 4 czerwone, 3 znaczniki złota i 2 znaczniki pereł) ; 4 karty monarchów ; plansza ; woreczek ; instrukcja.
Gra przeznaczona dla 2 graczy.
Czas gry: 30 min.
Przy wypożyczaniu gry pobierana jest kaucja w wysokości 40 PLN.
Taktyczna gra dla dwóch mistrzów jubilerskich. Splendor: Pojedynek to nowa odsłona popularnej gry ekonomicznej, w pełni dostosowana do potrzeb planszówkowych par i duetów. Zawiera zmodyfikowany system dobierania znaczników klejnotów oraz zupełnie nowe karty z dodatkowymi umiejętnościami i premiami. Dzięki nim dwuosobowe rozgrywki będą jeszcze bardziej wymagające i ekscytujące! Podobnie jak w klasycznej odsłonie gry Splendor, tutaj również mamy do czynienia z wyścigiem o to, kto jako pierwszy spełni warunek zwycięstwa. Można tego dokonać na 3 różne sposoby, więc stale musimy pilnować drugiego gracza, dbając jednocześnie o własny zrównoważony rozwój. [rebel.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W 794 (2 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Splendor [Gra planszowa] / Marc André, ilustracje Pascal Quidault ; tłumaczenie Monika Żabicka. - Gdańsk ; Francja : Wydawnictwo Rebel ; SPACE Cowboys, copyright 2015. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 22x28x7 cm. + instrukcja ([4] strony : ilustracje ; 27 cm).
(Gry Planszowe)
(Gry Karciane)
Kaucja za wypożyczenie gry wynosi 50 PLN.
Przewidywany czas rozgrywki 30 minut.
Pełna zawartość gry w instrukcji.
W pudełku: 40 żetonów (7 szmaragdów, 7 szafirów, 7 diamentów, 7 onyksów, 7 rubinów, 5 złotych monet) ; 90 kart rozwoju (40 poziomu 1, 30 poziomu 2, 20 poziomu 3) ; 10 kafli szlachty ; instrukcja.
Splendor jest dynamiczną grą w zbieranie żetonów i kart, które tworzą zasoby gracza, umożliwiające mu dalszy rozwój. Gracze wcielają się w renesansowych kupców, którzy próbują nabyć kopalnie klejnotów, środki transportu, sklepy - wszystko to w celu zdobycia jak największego prestiżu. Gdy będziesz już dostatecznie bogaty, być może zaszczyci Cię swą wizytą przedstawiciel szlachty, co jeszcze podniesie Twój prestiż w oczach konkurencji. Każdy gracz w swojej turze może podjąć jedną akcję z poniższych trzech: pozyskać żetony - trzy różne lub dwa takie same, kupić lub zbudować kartę - płacąc za nią posiadanymi żetonami - klejnotami i dodając ją do swoich kart na stole, zarezerwować kartę. Ostatnia akcja pozwala mieć graczowi pewność, że nikt nie zabierze mu karty, którą sobie upatrzył lub że przeciwnik nie zbuduje kluczowej dla niego karty. Akcja ta kosztuje Cię całą rundę, ale w zamian dostajesz żeton złota, który może w przyszłości posłużyć jako dowolny klejnot. Wszystkie karty, które kupujesz, dają Ci stałe zniżki na zakup następnych kart, niektóre dają również punkty prestiżu. Pierwsza osoba, która zdobędzie 15 punktów prestiżu, wygrywa grę!
WARIANT DLA DZIECI: Mimo, że gra jest przeznaczona dla graczy od 10 lat - mechanicznie jest ona zrozumiała także dla młodszych dzieci, już od wieku 4-5 lat. Każde dziecko, które uczestniczy w rozgrywce, otrzymuje (wybudowane) na samym jej początku 1, 2 lub 3 (w zależności od wieku) losowe karty poziomu pierwszego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Na barana! [Gra planszowa] / Steven Michiel Rijsdijk, Anne Mijke van Harten ; ilustracje Aga Jakimiec, [tłumaczenie] Sławomir Czuba - Warszawa : Egmont Polska,2021. - Pudełko (Gra zawiera: 1 planszę, 4 drewniane pionki - 2 rodziców i 2 dzieci, drzewo składające się z 2 części, tarcza losująca ze strzałką, słońce, 4 żetony przedmiotów, 8 żetonów małych zwierząt, 4 żetony dużych zwierząt)) : ilustracje kolorowe ;26 x 26 cm.
(Gry Planszowe)
(Rodzinka wygrywa)
Kaucja za wypożyczenie gry wynosi 30 PLN.
Gra dla 2-6 osób.
Czas gry: ok. 15 minut
Polska edycja gry"The Stack Family"
Kooperacyjna gra dla całej rodziny! W słoneczny wiosenny poranek rodzinka Sztapelków ma ochotę na podwórkową zabawę z balonikiem i puszczenie latawca. O nie! Wygląda na to, że w nocy wiatr zwiał wszystkie zabawki na drzewo! Pomóżcie rodzince poruszać się po ogrodzie i wspinać się wzajemnie na barana, żeby przed zachodem słońca zdjąć wszystkie zabawki z drzewa. Ale które zbierać jako pierwsze? Balon, piłkę czy latawiec? Kto z rodziny ma wspiąć się na barana? Sami zadecydujcie, co będzie najlepsze i pozbierajcie pogubione przedmioty. W ­grze nie występuje rywalizacja między ­graczami, ponieważ wszyscy mają wspólny cel. Gracze poruszają się pionkami po planszy wokół drzewa, oraz ustawiają pionki jeden na drugim, aby zebrać 4 żetony zabawek, zanim żeton słońca dotrze na koniec swojego toru. W grze występuje też dodatek „Ogród zwierzątek” oraz trzy opcjonalne warianty rozgrywki. [aleplanszowki.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Lotti karotti [Gra planszowa] / Susanne Armbruster ; ilustracje Ian Steven. - Wydanie pierwsze. - Ravensburg : Ravensburger Spieleverlag, 2003. - 1 gra : 1 zajęcza jama, 16 figurek zajączków, 24 karty, 1 drewniany kołek w ksztalcie marchewki ; w pudełku 18x12x4 cm. + instrukcja (16 stron ; 15x18 cm.)
(Gry Planszowe)
Przy wypożyczaniu gry pobierana jest kaucja w wysokości 50 PLN.
Czas gry: nie podano. Wiek: 5-10 lat
Liczba graczy: 2-4
Fantastyczna gra zręcznościowa. Wyścig rozpoczęty – wszystkie króliczki wspinają się, aby zdobyć marchewkę. Niestety po drodze czeka je wiele niebezpieczeństw. Komu uda się nie spaść i kto jako pierwszy osiągnie cel? Gra gwarantuje mnóstwo zabawy wszystkim uczestnikom. [opis wg empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Kiki Ricky / autor Gunter Baars, ilustracje Kinetic. - Ravensburg: Ravensburger Spieleverlag, 2007. - 1 makieta do gry (stodoła z belami słomy), 1 gniazdo z kogutem i rynną, 4 przeszkody (bańka na mleko, beczka, wiadro, polewaczka),12 kur (z trzema różnymi nakryciami głowy), 2 kostki z symbolami , 1 jajko , instrukcja
(Gry Planszowe)
Autor
Forma i typ
Dziedzina i ujęcie
Kogut zakradł się do stodoły i usadowił na środku gniazda. I teraz ten zuchwały jegomość rzuca w dodatku jajkami! "Trzeba wypędzić koguta", myślą kury i nacierają na koguta. Czy uda się odważnym kurom przy odrobinie szczęścia i zręczności ominąć latające jajka i wdrapać się na bele słomy? Wygrywa ten gracz, który jako pierwszy dotrze do celu na grzbiet koguta. Gracz musi jeszcze raz wyrzucić kostką odpowiednie nakrycie głowy, żeby móc skoczyć z najwyższego stopnia bel ze słomy na grzbiet koguta.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Odjechane jednorożce : 2. edycja [Gra karciana] / Ramy Badie. - Gdańsk : Rebel, copyright 2022. - 1 gra (135 kart, zasady gry) ; karton, papier, kolor ; w pudełku 3x10x15 cm + instrukcja (karta złożona : ilustracje kolorowe ; 10x14 cm).
(Gry Karciane)
Przy wypożyczaniu gry pobierana jest kaucja w wysokości 40 PLN (gotówką).
Liczba graczy 2-8. Wiek 6+. Czas gry: 30-60 min.
W nowej wersji Odjechanych Jednorożców kilka kart zostało zastąpionych innymi lub zmieniły się ich efekty. Dodatkowo instrukcja została przeredagowana, a karty otrzymały odświeżony design. Nie zmieniły się natomiast ich rewersy, dzięki czemu nadal można dowolnie łączyć Odjechane Jednorożce z wersją Bez cenzury oraz dodatkami.
Odjechane Jednorożce to strategiczna gra karciana pełna śmiechu, destrukcji, interakcji i… jednorożców! Na samym początku otrzymujesz kartę jednorożka. Uroczo, prawda? Ale nie przywiązuj się do niego zbytnio, bo nie o jednorożki chodzi w tej grze. Twoim zadaniem jest zbudowanie unikalnej armii dorosłych jednorożców. Zbuduj armię tak szybko, jak to możliwe, albo zgiń z ręki Twoich tak zwanych przyjaciół. Możesz być pewien, że wykorzystają każdą okazję, aby Cię zniszczyć. Sam też możesz to robić, podrzucając im do stajni specjalne karty kar z nieprzyjemnymi efektami. Zwycięża gracz, który jako pierwszy umieści w swojej stajni wymaganą liczbę jednorożców. Aby wygrać, należy umiejętnie wywoływać i łączyć ze sobą efekty na kartach, jak również mądrze wybierać cele, które będziemy atakowali. źródło opisu: rebel.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Edukacyjna gra planszowa na podstawie kultowego filmu Alberta Barille : był sobie człowiek. - [Warszawa] : Hippocampus, [2014]. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 26x26x8 cm. + instrukcja (8 stron : ilustracje ; 15x15 cm).
(Gry Planszowe)
Przy wypożyczaniu gry pobierana jest kaucja zwrotna w wysokości 50 PLN.
W pudełku: plansza ; 8 pionków ; 2 kostki do gry ; 8 kart postaci ; 18 kart mecenasa ; 82 karty "Pytanie tekstowe" ; 72 karty "Pytanie obrazkowe" ; 45 kart "Ryzyko" ; 45 kart "Pojedynek" ; 16 żetonów "Zbój" ; banknoty ; 4 detektory odpowiedzi ; instrukcja.
Na pudełku: Magiczny detektor odpowiedzi.
Gra polega na wędrówce przez historię rozwoju człowieka. By wystartować, przenosimy się do epoki kamienia łupanego. Wędrujemy przez czasy prehistoryczne i starożytne do średniowiecza, potem renesansu, by przez XVIII i XIX wiek wkroczyć w czasy nam współczesne. Podczas wędrówki poznajemy zwyczaje ludzi z minionych epok, walczymy z atakującym niespodziewanie zbójem, ścieramy się w pojedynkach. Trzeba wiele sprytu, pomysłowości i oczywiście inteligencji, by okazać się lepszym od innych. Jak zawsze, możemy liczyć na pomoc Mistrza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Draftozaur [Gra planszowa] / Antoine Bauza, Corentin Lebrat, Lodovic Maublanc, Théo Rivière ; ilustracje Roman Kucharski. - Warszawa : Wydawnictwo "Nasza Księgarnia", © 2020. - 1 gra (60 drewnianych pionków dinozaurów, specjalną kostkę, 5 dwustronnych plansz, 5 miseczek na pionki, woreczek do losowania dinozaurów) : karton, tektura, drewno, kolor ; w pudełku 20x21x5 cm.
(Gry Planszowe)
Przy wypożyczaniu gry pobierana jest kaucja zwrotna w wysokości 30 PLN (gotówką).
Dwie wersje rozgrywki (letnia i zimowa).
Liczba graczy: 2-5 osób.
Czas rozgrywki: 25 minut.
GRA PLANSZOWA. Dinozaury wędrują w poszukiwaniu najlepszych terenów. Postaraj się, aby na twojej planszy znalazły się dinozaury, za które zdobędziesz najwięcej punktów. Nie będzie to takie łatwe, bo na każdym polu planszy dostajesz punkty za inne gatunki. Gra zawiera 2 wersje: lato i zima. Każdą z nich rozgrywa się na innej planszy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
(Gry Planszowe)
Kaucja za wypożyczenie gry wynosi 60 zł.
Czas gry 60 min.
Wersja polska [w tym instrukcja] na zlecenie sklepu Rebel.
Gra dla 1-6 osób, wiek od 14 lat. Można grać na 4 poziomach trudności.
4 plansze ; 9 żetonów wioski ; 3 kości Tao, 1 specjalna kość Tao, 1 kość Klątwy, 55 kart Duchów (niebieskie), 10 kart inkarnacji Wu-Fenga (czerwone), 20 znaczników Tao, 20 znaczników Czi, 4 figurki Taoistów, 4 znaczniki Jin-Jang, 8 figurek Duchów,2 figurki Buddy, 1 znacznik Nieaktywnych Tao, 1 znacznik Osłabiającej Mantry (zwój), 4 znaczniki Nieaktywnej Mocy, 3 znaczniki Neutralnej Mocy, 2 karty pomocy, 1 karta do zapisywania wyników rozgrywek ; instrukcja.
Gra kooperacyjna. Gracze muszą połączyć swoje siły, aby dotrwać do spotkania z Wu-Fengiem i odpowiednio się do niego przygotować!. Gracze, wspólnie, albo wygrają, albo przegrają.
Wielu poległo kładąc kres rządom Wu-Fenga, Władcy Dziewięciu Piekieł. Urna zawierająca jego prochy została pochowana na cmentarzu w niewielkiej wiosce w Środkowym Cesarstwie. Lata mijały, a przeklęte dziedzictwo popadło w zapomnienie pośród żywych. Ukryty w głębiach piekieł Wu-Feng nie zapomniał niczego. Niestrudzone poszukiwania w końcu doprowadziły go do miejsca, gdzie ukryto urnę. Cień jego poprzedniej inkarnacji już rozciąga się nad wieśniakami, nieświadomymi grożącego im niebezpieczeństwa. Na szczęście Fat-Si (kapłani taoistyczni) trzymają straż, strzegąc granicy pomiędzy światami żywych i umarłych. Uzbrojeni w odwagę, wiarę i moce, spróbują odesłać reinkarnację Wu-Fenga z powrotem do piekła. Ghost Stories to gra kooperacyjna. Gracze jako drużyna grają przeciwko grze. Spotka ich wspólne zwycięstwo bądź razem poniosą porażkę. W Ghost Stories można grać na czterech poziomach trudności: Początkowy, Normalnym, Koszmarnym i Piekielnym. Dlaczego zachwyci Cię ta gra? Wspaniała, klimatyczna szata graficzna szybko wprowadzi Cię w nastrój obleganej przez duchy chińskiej wioski. Każda karta jest warta uwagi również dzięki prezentacji widziadeł znanych nie z europejskich podań i legend, ale z chińskiej kultury. Fakt iż gra nie zawiera żadnych elementów językowych i w całości opiera się na ikonkach sprawia, że rozgrywka przebiega płynnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Hanabi : wielki pokaz [Gra planszowa]/ Antoine Bauza ; [ilustracje Gerald Guerlais]. - Gdańsk : Rebel Sp. z o. o., copyright 2022. - 1 gra (wiele elementów) : karton, kolor ; pudełko 25x18x5 cm + instrukcja (11, [1] strona : ilustracje ; 24 cm).
(Gry Planszowe)
Przy wypożyczaniu gry pobierana jest kaucja zwrotna w wysokości 40 PLN (gotówką).
Zawartość: 70 kart (50 kart fajerwerków, 10 kart wielokolorowych, 10 kart czarnych), 5 podstawek, woreczek, 8 żetonów wskaźników, 9 kafelków (3 kafle pomyłki, 6 kafli nagród), arkusz pomocy.
Liczba graczy: 2-5. Wiek graczy: 8+. Czas rozgrywki: 30 minut.
Rozgrywka w Hanabi to nie lada wyzwanie dla naszej pamięci i umiejętności komunikacyjnych. Udzielanie trafnych podpowiedzi i analizowanie tych, które sami otrzymujemy, wymaga od nas dużego skupienia. To świetna propozycja dla wszystkich fanów dedukcji i logicznego myślenia. Odkrywanie kolejnych kart z niewidocznej puli przypomina łamigłówki, w których szukamy rozwiązania na zasadzie eliminacji. W pudełku, oprócz oryginalnej i znanej gry Hanabi, znajdziesz też 3 zupełnie nowe dodatki: Lawinę kolorów, wprowadzającą różnobarwne karty, Czarny proch z nowymi, czarnymi kartami oraz 5 wspaniałych, czyli specjalne kafelki nagród! . [rebel.pl]
Współpracujcie, by uratować pokaz fajerwerków! Skuteczna współpraca jest kluczem do sukcesu. Ale co w przypadku, gdy sami nie wiecie, jakie karty posiadacie? Hanabi: Wielki pokaz to wyjątkowa gra kooperacyjna, w której z pomieszanych lontów, rakiet i prochu próbujecie poskładać odpowiednie zestawy. Musicie znaleźć sposób na przekazanie kluczowych informacji pozostałym graczom i zapamiętanie tego, co sami usłyszeliście. Połączcie siły i zorganizujcie niezapomniany pokaz!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
(Gry Planszowe)
Kaucja za wypożyczenie gry wynosi 20 zł.
20 kart potworów ; 10 żetonów zabawek ; 3 części potwora Zębogona ; 2 żetony Łowców Doskonałych ; szafa ; instrukcja.
Kooperacyjna gra dla najmłodszych. Gracze muszą połączyć swoje siły, aby pokonać potwory. Gracze, wspólnie, albo wygrają, albo przegrają.
Nie możesz zasnąć? Potwory czają się pod łóżkiem? Wykaż się doskonałą pamięcią i pogoń je wszystkie do szafy! Zagraj sam, z przyjaciółmi, bądź zwołaj domowników i wspólnie pokonajcie nocne straszydła! "Potwory do Szafy" zalecane są na dobranoc nawet dla najmłodszych graczy (proste zasady sprawiają, że już 3-letnie dzieci wiedzą gdzie jest miejsce nocnych koszmarów."Potwory do Szafy" to krótka gra dla 1 do 6 osób z wariantami kooperacji lub rywalizacji. Świetna zabawa dla całej rodziny! Piękne wykonane ilustracje, niespotykany pomysł z pudełkiem-szafą i proste zasady zapewniają miłe, wspólnie spędzone chwile nie tylko w wieczornych porach czy bezsennych nocach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
(Gry Planszowe)
To nie jest samodzielna gra. Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry 7 Cudów Świata.
Przy wypożyczaniu pobierana jest kaucja w wysokości 50 zł.
Czas gry: 30 minut
Liczba graczy: 3-7
Zawartość pudełka: 2 plansze cudów, 15 kart Wspólnych Budowli, 24 znaczniki Udziałów, 15 żetonów Długów, 3 monety, 12 żetonów Konfliktów, notes punktacji, 3 arkusze z opisem nowych efektówinstrukcja.
7 Cudów Świata: Budowle to rozszerzenie wprowadzające do gry nową formę współpracy: wspólne budowle, które mogą przynieść zyski wszystkim inwestorom. Udział w tych projektach nie jest obowiązkowy i zawsze wiąże się z pewnym ryzykiem w razie niepowodzenia. Oprócz tego do gry dołączają dwie nowe karty cudów: Carthage i Ur. UWAGA! Mechanikę związaną ze wspólnymi budowlami mogą wprowadzić zarówno posiadacze starej, jak i nowej edycji 7 Cudów Świata. Karty cudów są natomiast powiększone (pasujące do nowej edycji). [rebel.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
(Gry Planszowe)
To nie jest samodzielna gra. Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry 7 Cudów Świata.
Przy wypożyczaniu pobierana jest kaucja w wysokości 50 zł.
Czas gry: 30 minut
Liczba graczy: 3-7
Zawartość pudełka: 1 plansza cudu, 7 plansz stoczni, 28 figurek floty, 24 karty armady, 27 kart wysp, 40 żetonów konfliktów morskich, 8 żetonów konfliktów zbrojnych, 2 żetony najazdu, 6 monet, 3 karty pomocy opisujące nowe efekty, instrukcja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
7 Cudów Świata [Gra planszowa] / Antoine Bauza ; ilustracje Miguel Coimbra. - Belgia : Repos Production ; 2010. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 29x29x8 cm + instrukcja (12 stron : ilustracje ; 26 cm).
(Gry Planszowe)
(Gry Karciane)
Kaucja za wypożyczenie gry wynosi 70 PLN.
Przewidywany czas rozgrywki 30 minut.
W pudełku: 7 plansz Cudów, 148 kart, 48 żetonów Konfliktów, 78 monet, notes punktacji, 3 arkusze z opisami efektów, arkusz ze spisem kart i siatką powiązań, instrukcja.
Zostań przywódcą jednego z siedmiu wielkich miast świata antycznego. Zbieraj surowce ze swoich ziem, weź udział w odwiecznym wyścigu cywilizacyjnym, nawiąż kontakty handlowe i stwórz militarną potęgę. Pozostaw ślad na kartach historii budując cud architektury, który przetrwa wieki! 7 cudów świata to świetnie zbalansowana gra o rozwoju cywilizacji, która łączy proste zasady i dynamiczną rozgrywkę z planowaniem i strategicznym myśleniem. Uczestnicy wcielają się w przywódców starożytnych miast, które starają się poprowadzić do jak najbardziej optymalnego rozwoju. [aleplanszowki.pl].
Dlaczego pokochasz tę grę? Mimo prostych zasad oferuje wiele dróg do zwycięstwa. Mnogość elementów sprawia, że każda rozgrywka jest zupełnie inna. Specyficzna mechanika doboru kart sprawia, że w grze nie ma przestojów i nikt nie czeka na swoją kolej - wszystkie decyzje podejmowane są jednocześnie. Dzięki temu niezależnie od liczby graczy jedna partia trwa około 30 minut. Choć w grze występuje interakcja między graczami, jest ona umiarkowana. Nie ma ryzyka, że nasze sumiennie budowane królestwo zostanie zniszczone, ale mamy możliwość odbierać innym potencjalne punkty zwycięstwa. System handlu oraz mechanizm dobierania kart pozwalają nam wykorzystać poczynania przeciwników na własną korzyść. Będziemy też musieli zdecydować, czy w danym momencie bardziej opłaca nam się realizować własny cel czy też np. subtelnie przeszkadzać przeciwnikom.[aleplanszowki.pl].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 794 (1 egz.)
Czytelnia dla Dzieci
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
(Gry Planszowe)
Przy wypożyczaniu pobierana jest kaucja w wysokości 50 zł.
Czas gry 30 minut
Liczba graczy 2
Zawartość pudełka: 1 plansza do gry, 66 kart Budowli, 7 kart Gildii, 12 kart Cudów, 4 znaczniki militarne, 10 żetonów postępu, 1 pion konfliktu, 31 monet, notes punktacji, instrukcja, podsumowanie zasad
Poprowadź swoją cywilizację do świetności, dbając o jej rozwój militarny i naukowy oraz konstruując niezwykłe Budowle i Cuda. „7 Cudów Świata: Pojedynek” to gra dla 2 graczy, która wykorzystuje niektóre z głównych założeń bestselleru „7 Cudów Świata”, ale oferuje również nowe, specjalnie dopasowane do gry dwuosobowej, wyzwania. W „7 Cudach Świata: Pojedynek” istnieją 3 drogi do zwycięstwa: dominacja militarna, dominacja naukowa i zwycięstwo cywilne. Gra wprowadza nowatorski sposób dobierania kart, rozwoju naukowego i konfliktów militarnych oraz zawiera 12 różnych Cudów, zapewniając wiele różnorodnych i angażujących rozrywek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W 794 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej