Sortowanie
Źródło opisu
KATALOG GŁÓWNY
(23)
Forma i typ
Gry i zabawki
(19)
Książki
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Dostępność
dostępne
(21)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dzieci
(19)
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(4)
Autor
Ferrin Kyle
(4)
Wehrle Cole
(3)
Kuik Hanna
(2)
Lipa Michał
(2)
Rymer Przemysław
(2)
Armstrong Timothy
(1)
Bażyńska-Chojnacka Katarzyna
(1)
Bielski Mateusz
(1)
Brachmann Nick
(1)
Campbell Andrew
(1)
Cendrero Israel
(1)
Chiarvesio Andrea
(1)
Daviau Rob (1970- )
(1)
Dennen Paul
(1)
Foundry Meeple
(1)
Fröhlich Lea
(1)
Guardiet Joan
(1)
Guiton Edouard
(1)
Hirtenmaina
(1)
Horton Christopher
(1)
Ignacy Trzewiczek
(1)
Imperowicz Paweł
(1)
Jakimiec Agata
(1)
Janik Maciej
(1)
Jędruszek Tomasz (1977- )
(1)
Kalisiak Grzegorz
(1)
Kamath Ashwin
(1)
Katsubo Jane
(1)
Kopacz Mateusz
(1)
Kubaty Dawid
(1)
Lang Eric M
(1)
Lang Eric M. (1972- )
(1)
Lashin Ivan
(1)
Leder Patrick
(1)
Lenz Lisa
(1)
Linjama Pauliina
(1)
M81 Studio
(1)
Majewski Tomasz
(1)
Makówka Filip
(1)
Marcroft Timothy
(1)
Mazurenko Timofey
(1)
Miramon Sabrina
(1)
Morrison Jake
(1)
Murgia Madhumita
(1)
Oracz Michał
(1)
Orzeł Joanna (historyczka)
(1)
Palm Michael
(1)
Pervukhin Andrey
(1)
Poczęty Jakub
(1)
Poinc-Chrabąszcz Anna
(1)
Riley Kevin
(1)
Santos Sheila
(1)
Simiński Maciej
(1)
Simpson Clarence
(1)
Smith Adrian
(1)
Spyra Weronika
(1)
Szyma Rafał (1981- )
(1)
Taguchi Aya
(1)
Taguchi Shun
(1)
Thompson Andrew
(1)
Torres Stevo
(1)
Trzewiczek Ignacy
(1)
Walker Shaun (1981- )
(1)
Werhle Cole
(1)
Wiśniewski Piotr
(1)
Włóczko Michał
(1)
Yearsley Joshua
(1)
Zach Lukas
(1)
Łapot Jakub
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(16)
2010 - 2019
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
Kraj wydania
Polska
(23)
Język
polski
(23)
Odbiorca
Młodzież
(16)
14-17 lat
(13)
9-13 lat
(8)
Dorośli
(8)
Dzieci
(3)
18+
(1)
6-8 lat
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura indyjska
(1)
Temat
Strategia
(11)
Współzawodnictwo
(9)
Trening umysłu
(5)
Współdziałanie
(4)
Walka
(3)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Las
(2)
Taktyka
(2)
Algorytmy
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bóstwa
(1)
Chrześcijaństwo
(1)
Człowiek
(1)
Duchy
(1)
FSB
(1)
GRU
(1)
Historia
(1)
Husaria
(1)
Imperium
(1)
Internet
(1)
KGB
(1)
Mit
(1)
Napoje magiczne
(1)
Odpowiedzialność
(1)
Planety
(1)
Planowanie
(1)
Polityka
(1)
Postacie fikcyjne
(1)
Prawo do prywatności
(1)
Promy
(1)
Prywatni detektywi
(1)
Przedmurze (idea)
(1)
Przestrzeń kosmiczna
(1)
Rzeczywistość postapokaliptyczna
(1)
Rzeki
(1)
Sarmatyzm
(1)
Specnaz
(1)
Społeczeństwo
(1)
Stosunki międzynarodowe
(1)
Szlachta
(1)
Szpiedzy
(1)
Szpiegostwo
(1)
Sztuczna inseminacja
(1)
Służba Wywiadu Zagranicznego Federacji Rosyjskiej
(1)
Tajemnica
(1)
Tajwańczycy
(1)
Technologia
(1)
Tożsamość narodowa
(1)
Wilk
(1)
Wojownicy
(1)
Wszechświat
(1)
Wyobraźnia
(1)
Wyspy
(1)
Wywiad rosyjski
(1)
Władza
(1)
Zaklęcia i czary
(1)
Śledztwo i dochodzenie
(1)
Temat: czas
1701-1800
(3)
1501-1600
(2)
1601-1700
(2)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Japonia
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Chiny
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Polska
(1)
Rosja
(1)
Tajwan
(1)
ZSRR
(1)
Gatunek
Gry i zabawy umysłowe
(16)
Gry planszowe
(15)
Gry w karty
(2)
Opracowanie
(2)
Reportaż
(2)
Gry i zabawki
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry strategiczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(12)
Historia
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
23 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Tajwan : naród widmo i jego walka o przetrwanie / Chris Horton ; przełożył Michał Lipa. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Port, 2025. - 382, [2] strony ; 21 cm.
Tajwan – znajdujący się w centrum napiętych relacji między Chinami a USA, przez długi czas pomijany i nierozumiany – z impetem wkroczył na światową scenę polityczną i odgrywa na niej niezwykle istotną rolę. Dlaczego Tajwan jest tak ważny dla Chin? Czy konfliktu w Cieśninie Tajwańskiej można uniknąć? Jak Tajwańczycy postrzegają swoją tożsamość i przyszłość? Chris Horton stara się przybliżyć sytuację tego fascynującego kraju, będącego przykładem niezwykłej demokracji funkcjonującej w cieniu autorytarnego sąsiada. Wnikliwie przygląda się zarówno codziennemu życiu Tajwańczyków, jak i historii ich ojczyzny oraz politycznym zawirowaniom, z jakimi musi się ona zmagać. Pozwala dzięki temu zrozumieć dzisiejszą Azję i poznać źródła współczesnych konfliktów międzynarodowych. Zapewnia szeroką perspektywę na jedno z najważniejszych miejsc XXI wieku, w którym przecież lada chwila może się rozpocząć trzecia wojna światowa. [opis wydawcy książki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kiedy algorytmy przejmują kontrolę, co zostaje z naszej wolnej woli? W cieniu AI pokazuje, jak systemy oparte na algorytmach zmieniają naszą codzienność. Od technologii wskazującej dzieci jako potencjalnych przestępców, przez wszechobecną inwigilację na ulicach, aż po aplikacje umożliwiające diagnozowanie chorób na odległość. AI już teraz odgrywa znaczącą rolę w naszej rzeczywistości – jest wszechobecna w internecie, w chatbotach lub mediach społecznościowych. Ale wpływa też na relacje międzyludzkie, edukację, pracę, finanse, usługi publiczne aż po prawa człowieka. Sztuczna inteligencja ingeruje w nasze życia czy tego chcemy, czy nie. [opis wydawcy książki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W 0 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aby prowadzić wojnę nie potrzeba armii. Wystarczą ludzie, których nie widać.
Życie Ann Foley i Donalda Heathfielda – spokojnego małżeństwa z Cambridge w stanie Massachusetts – zostaje brutalnie zakłócone, kiedy pewnego ranka agenci FBI wyważają drzwi i wdzierają się do ich domu, ku ogromnemu zaskoczeniu synów pary. Wkrótce media ujawniają prawdziwe personalia tych dwojga. Jelena Wawiłowa i Andriej Biezrukow – nielegałowie, czyli szpiedzy działający w ramach tajnego programu, który rozpoczął się niemal sto lat wcześniej, kiedy to bolszewicki rząd zaczął wysyłać za granicę swoich agentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W 32 (1 egz.)
Książka
W koszyku
My, Sarmaci : mity i rzeczywistość szlachty Rzeczypospolitej / Joanna Orzeł. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Port, 2025. - 336 stron : ilustracje, fotografie ; 21 cm.
Rzeczpospolita od morza do morza. Spichlerz Europy. Husaria. Szlacheckie przywileje. Anarchia. Konstytucja 3 maja. Rozbiory. Historia Rzeczypospolitej Obojga Narodów pełna jest mitów i klisz. Dzięki tej książce poznasz uroki i trudy życia szlachcica-Sarmaty. Rzeczpospolita Obojga Narodów to z jednej strony ogromne i silne państwo powstrzymujące muzułmanów pod Wiedniem, a z drugiej kraj pogrążony w kryzysie, który znika z mapy na 123 lata. To miejsce niezwykłej tolerancji religijnej, a jednocześnie ksenofobii i megalomanii. Z politycznie konserwatywną szlachtą i próbami reformy państwa. Rosnące w XVI wieku w siłę państwo polsko-litewskie potrzebowało wielkiej opowieści sięgającej starożytności, dzięki której dorówna kraj zachodnioeuropejskim. Mit sarmacki mógł spełnić to zadanie. Z pomocą przyszedł Jan Długosz, który – korzystając z mapy starożytnego uczonego z Aleksandrii – połączył dwa mity: Sarmatów i Lecha. Z czasem sarmatyzm stał się obowiązującą ideologią kraju. W literaturze, sztuce i przestrzeni publicznej szlachta jest albo idealizowana (zwykle przedstawiana jako honorowi rycerze bez skazy) albo demonizowana (pyszni opoje i awanturnicy utożsamiający wszystkie siedem grzechów głównych naraz). Jak jednak wyglądała rzeczywistość szlachty Rzeczypospolitej? Skąd wzięły się obowiązujące mity? Jak kształcili się Sarmaci? Co jedli w szlacheckich folwarkach? Dlaczego strój szlachecki stał się synonimem polskości? I czy faktycznie trzema najczęstszymi przyczynami zgonów polskich szlachciców były Bóg, Honor, Ojczyzna?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 39 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Podziemne imperium [Gra planszowa] / autor gry: Tim Armstrong ; ilustracje Hanna Kuik. - Gliwice : Portal Games, © 2023. - 1 gra (136 kart kopalni, 18 kart wydarzeń, 60 żetonów monet, 60 znaczników punktów, 44 żetony maszynerii, 24 żetony zawalenia, 40 znaczników wózków, 5 znaczników postępu, 5 plansz powierzchni, 3 dwustronne plansze postępu) : karton, plastik, kolor ; w pudełku 6x25x25 cm + instrukcja ([24] strony : ilustracje kolorowe ; 17 cm).
(Gry Planszowe)
Przy wypożyczaniu gry pobierana jest kaucja w wysokości 40 PLN (gotówką).
Liczba graczy 1-5.
Czas gry: 15-25 minut.
Podziemne Imperium to gra karciana dla 1-5 graczy z budowaniem karcianego silniczka. Autorem gry jest Tim Armstrong (Arkana Magii, Orbis). Rozbudowuj swoją kopalnię, korzystaj ze zdolności sześciu frakcji, awansuj na torze technologii i... pokonaj przeciwników na punkty! W Podziemnym Imperium gracze budują swoje kopalnie. Zaczynają od zagrania karty tuż pod planszetki z powierzchnią, a kolejne karty rozbudowują kopalnię wszerz i w głąb. Każda nowa karta w kopalni aktywuje sama siebie i karty ponad nią, odpalając całą reakcję łańcuchową akcji. Kombosy i powiązania zmieniają się w zależności od tego, gdzie dołożysz nową kartę. Podczas rozbudowy kopalń gracze awansują na planszach Postępu. Trzy takie plansze dobiera się losowo przed startem gry. Każda z nich wnosi do gry inny rys strategiczny. Warto awansować na torach Postępu! Czekają na nich bonusy, które pomagają rozwinąć kopalnię, aktywować powiązania między kartami, wykręcić jeszcze lepsze kombosy, albo zdobyć dodatkowe punkty zwycięstwa [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
(Gry Planszowe)
Przy wypożyczaniu gry pobierana jest kaucja zwrotna w wysokości 30 PLN.
Uwaga! To nie jest samodzielna gra! Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry: Root (edycja polska).
Czas gry: 60-90 min.
Zawartość pudełka: 9 drewnianych figurek, 3 karty, 12 znaczników kontroli, 3 znaczniki Zaciężnych, kość, instrukcja.
Gra przeznaczona dla 2 lub więcej graczy w wieku od lat 10.
Root: Paczka zaciężnych plemion rzecznych to pudełko z wodnymi sojusznikami. Zaciężeni to rozszerzenie, które przeznaczone jest dla rozgrywek na dowolną liczbę graczy. Grając w mniejszym gronie, będziesz mieć do wyboru nowe, ekscytujące elementy map, a w większych grupach będziesz odkrywać karty najemników, aby poznać ich specjalne zdolności. Niezależnie od wielkości grupy - czekają na Ciebie nowe strategie i taktyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Stranger Things. Po drugiej stronie [Gra planszowa] / autor gry: Rob Daviau. - Knurów: Portal Games, 2023. - 1 pudełko (wiele elementów); instrukcja ; 26x26x7 cm.
(Gry Planszowe)
Przy wypożyczaniu gry pobierana jest kaucja w wysokości 80 PLN (gotówką).
Liczba graczy: 2-4.
Czas gry: 1 godzina.
Wydanie polskie. Instrukcja polska.
Zawartość: 6 figurek postaci, 1 figurka Jedenastki, 5 figurek przeciwników, 2 tekturowe figurki Patrolu, dwustronna plansza, 6 plansz postaci, 52 karty Scen, 16 kart Sojuszników, 15 kart Przedmiotów, 48 kart Akcji, 77 żetonów Trudności, 4 plastikowe znaczniki Strachu, 2 plastikowe podstawki .
Gracze wchodzą w rolę dzieciaków z Hawkins, by powstrzymać funkcjonariuszy złowrogiej agencji i potwory przybyłe z Drugiej Strony. Przed wami 2 sezony pełne elementów, postaci i wyzwań rodem z serialu. Razem przeciwko grze: gracze muszą współpracować, by razem poradzić sobie z zagrożeniami reprezentowanymi przez stosy żetonów Trudności. Pomóżcie Jedenastce, uratujcie Willa, ucieknijcie agentom, wyprawcie się na Drugą Stronę - wszystko to czeka waszą drużynę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Diuna : sekrety rodu [Gra planszowa] / gra Ignacego Trzewiczka, Przemysława Rymera, Weroniki Spyry, Jakuba Poczętego ; ilustracje: Mateusz Bielski, M81 Studio, Maciej Janik, Tomasz 'Morano' Jędruszek, Hanna Kuik, Maciej Simiński. - Knurów : Portal Games, © 2021. - 1 gra (1 talia Spotkań (72 karty), 1 talia Ilustracji (24 karty), Wprowadzenie Prologu (oznaczone jako P), 4 Wprowadzenia Rozdziałów,1 znacznik Konsekwencji, 1 znacznik Czasu, 1 plansza Gry, 5 żetonów Konsekwencji, 27 żetonów Zasobów (6 Broni, 6 Przyprawy, 6 Wody, 6 Podstępu, 3 Jokery), 1 arkusz naklejek Umiejętności, 4 plansze Postaci / Sojuszników, 1 Mapa Diuny, 1 Mapa Tel Gezer) : drewno, tektura, kolor ; w pudełku 8x30x30 cm + instrukcja (8 stron : ilustracje ; 28 cm).
(Gry Planszowe)
(Gry Kooperacyjne)
Kaucja zwrotna za wypożyczenie wynosi 60 zł (gotówką).
Liczba graczy: 1-4.
Czas gry: 120-180 min.
Arrakis, planeta piasku i przyprawy na dalekim końcu Imperium, jest pełna intryg i wojen. Na Diunie zostaniecie wrzuceni w sam środek konfliktu między dwoma Wysokimi Rodami związanymi z tą niesławną planetą. Złowrogi ród Harkonnenów spiskuje dla władzy i zysku, podczas gdy sojusznicy rodu Atrydów, wraz z od dawna uciskanymi przez Harkonnenów tubylcami, przygotowują rebelię. Diuna: Sekrety Rodu to kooperacyjna gra narracyjna, w której dołączycie do rebelii przeciwko Harkonnenom. Przeżyjecie inspirowaną hitem kinowym przygodę, wypełniając misje, w których dysponować będziecie ograniczonym czasem i zasobami. Będziecie musieli podejmować trudne, wymagające poświęceń decyzje, a spotkania, których doświadczycie, wpłyną na bieg historii. źródło opisu: www.empik.com
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Detektyw : kryminalna gra planszowa [Gra planszowa] / scenariusz: Przemysław Rymer, Jakub Łapot. - Knurów : Portal Games Sp. zo.o., 2021. - 1 pudełko (3 talie spraw (72 karty), 7 żetonów umiejętności, 1 drewniany znacznik czasu, 1 drewniany znacznik zespołu śledczych, 1 arkusz wprowadzenia, 4 żetony specjalne, 1 plansza do gry, 5 kart postaci, 24 portrety, 1 instrukcja) ; 25x25x6 cm.
(Gry Planszowe)
Liczba graczy: 1-5.
Czas gry: 90-120 minut.
Kaucja za wypożyczenie gry wynosi 60 zł.
Do gry potrzebny jest dostęp do przeglądarki internetowej.
W Detektywie: Kryminalnej Grze Planszowej gracze wcielają się w role inspektorów pracujących dla rządowej agencji ANTERES. Detektywi otrzymają login upoważniający ich do korzystania z internetowej bazy danych agencji ANTERES, w której znajdą dane dotyczące podejrzanych, świadków, dokumentacje aresztowań i przebieg wcześniejszych śledztw. Gracze będą mieli wolną rękę w przeszukiwaniu bazy ANTERES jak i dowolnych źródeł, które pozwolą im rozwiązać sprawę. Wykorzystaj każde narzędzie, które masz do dyspozycji, aby rozwiązać sprawę! Przeszukaj internet, sprawdź fakty i odkyrwaj kolejne wskazówki! Pamiętaj: nie grasz w detektywa - jesteś DETEKTYWEM! Rozwiąż 5 odmiennych spraw i połącz je ze sobą Rozbij czwartą ścianę - korzystaj z wszystkiego co może Ci pomóc! Przeszukuj wirtualną, dedykowaną bazę danych, by zdobyć nowe informacje! Współpracuj z innymi albo rozwiąż sprawę sam!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Czółko: junior [Gra] / projekt graficzny: na podstawie projektu aplikacji: Mateusz Kopacz, Aga Jakimiec, Rafał Szyma ; ilustracje: Aga Jakimiec. - Gliwice : Portal Games Sp. z o.o., 2020. - 1 gra (165 dwustronnych kart Haseł) : karton, kolor ; w pudełku 6x20x20 cm + instrukcja ([2] strony : ilustracje kolorowe ; 19 cm).
(Gry Karciane)
(Gry)
Kaucja za wypożyczenie gry wynosi 20 PLN.
Czas gry: 30 min.
Liczba graczy 2-8.
Oto specjalna edycja znanej karcianej gry towarzyskiej przeznaczona dla młodszych graczy. Idealna na rozruszania spotkania w gronie rodzinnym, popołudniową zabawę z dziećmi, a także na przyjęcie urodzinowe lub piknik. Zabierz dzieciaki i urządźcie sobie zwariowane kalambury, wykorzystując mnóstwo podzielonych na 8 kategorii przepięknie zilustrowanych haseł, które rozbawią was do łez. Wykorzystajcie własne czółko w tej zakręconej grze, a reszta graczy pomoże wam odgadnąć, co też chodzi wam po głowie! Do dyspozycji macie pokazywanie, opowiadanie, śpiewanie - wszystko, co też wam w duszy gra. Dzieciaki, które opanowały już umiejętność czytania w podstawowym stopniu, mogą doskonale bawić się w swoim gronie, bez potrzeby uczestnictwa osoby dorosłej! [aleplanszowki.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
(Gry Planszowe)
Nieodpowiednie dla dzieci poniżej 3 lat.
Wiek graczy: od 14 lat.
Liczba graczy: 2 - 5 osób.
Czas gry: ok. 75 minut.
Zawartość pudełka: 1 plansza startowa, 10 plansz Regionu, 5 dwustronnych plansz Gracza, 1 dwustronna plansza Faz Księżyca, 30 dwustronnych kafelków Terenu, 20 pionków Wilka Alfa , 40 pionków Wilka, 60 Nor, 20 Legowisk, 20 żetonów Zwierzyny, 10 żetonów Punktacji Regionu (3 rodzaje), 12 żetonów Akcji Bonusowej, 12 bonusowych żetonów Terenu, 4 żetony Przypominające, 5 kart Pomocy, 1 Instrukcja.
Wilki to pełna interakcji i mocno tematyczna gra o watahach, do której powraca się raz za razem. Stwórz najsilniejszą wilczą watahę, zdominuj terytoria i poluj na zwierzynę. Jednak uważaj, gdy wkraczasz na łowiska wrogich watah - Twoje wilki mogą przejść na ich stronę! Atuty: Mariaż tematu i mechaniki - wdzięczny temat wilczej watahy idzie w parze z przejrzystymi regułami, tworząc grę o bardzo przyjaznym progu wejścia. [rebel.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Rising Sun [Gra planszowa] / autor gry Eric M. Lang ; ilustracje Adrian Smith ; tekst polski Piotr Wiśniewski. - Gliwice : Portal Games, [2018]. - 1 gra (wiele elementów) : tektura, kolor, plastik ; w pudełku 32x32x12 + instrukcja: (27 stron : ilustracje kolorowe ; 26 cm.)
(Gry Planszowe)
Przy wypożyczaniu gry pobierana jest kaucja w wysokości 180 PLN (gotówką).
Czas gry 90-120 minut.
Liczba graczy 3-5.
W pudełku: 58 szczegółowo wykonanych plastikowych figurek, 40 kolorowych podstawek pod figurki, 65 plastikowych Monet, 10 plastikowych znaczków Klanów, 66 kart, 1 plansza, 99 żetonów, 5 zasłonek Klanów.
Kolejna gra strategiczna autorstwa Erica Langa, twórcy hitu Blood Rage. Rising Sun przenosi akcję do starożytnej Japonii. Gracze wcielają się w role przywódców klanów walczących o kontrolę nad wyspami, a także o przychylność duchów i bóstw. Wspaniałe figurki, przepiękne ilustracje Adriana Smitha i rewelacyjne reguły stworzone przez weterana branży sprawiają, że Rising Sun jest absolutnym must-have dla każdego fana gier strategicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Marvel United / Eric M. Lang, Andrea Chiarvesio ; ilustracje Edouard Guiton ; wersja polska zespół Portal Games. - Edycja polska. - Knurów : Portal Games, © 2022. - 1 gra (10 figurek postaci, 3 planszetki łotrów, 18 kart zagrożenia (po 6 dla każdego Łotra), 84 karty bohatera (po 12 dla każdego Bohatera), 8 lokacji, 1 plan misji, 3 karty misji, 3 karty wyzwania, 36 kart planu łotra, 36 żetonów zbira/cywila, 6 żetonów zagrożenia, 4 żetony nietykalności, 57 żetonów akcji, 35 żetonów zdrowia, 18 żetonów kryzysu, 1 znacznik łotra) : karton, plastik, tektura, kolor ; w pudełku 26x26x7 cm + instrukcja (11, [1] strona : ilustracje ; 25 cm).
(Gry Planszowe)
Gra przeznaczona dla 1-4 graczy, wiek 14+.
Kaucja za wypożyczenie gry wynosi 50 PLN.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
(Gry Planszowe)
Wysokość kaucji: 40 PLN (gotówką).
Czas gry: 40-60 min.
Wiek graczy: 14+.
Ilość graczy: 2-4.
Zawartość: 4 Podniebne Miasta (plansze graczy), 4 dwustronne kafelki Zdolności, 48 kart Wież, 12 kafelków Mistrzów Gildii, 1 Chronometr, 1 dwustronny Tor Punktacji, 20 kości Golemów, 45 monet, 4 znaczniki Miast, 1 znacznik Pierwszego Gracza, 4 karty Pomocy, instrukcja.
Zrekrutuj potężnych Golemów, zatrudnij wybitnych architektów i zbuduj sięgające nieba wieże, o których krążyć będą legendy! Mądrze zarządzaj swymi zasobami, uważaj na posunięcia innych graczy i wykorzystaj mechanizmy Chronometru na swoją korzyści. W grze Skytopia proste zasady i dynamiczna rozgrywka współgrają ze świetnie wykorzystaną mechaniką dice placement. Czy poprowadzisz swoje miasto do zwycięstwa w wyścigu o zaszczytny tytuł Stolicy Przestworzy? Źródło: rebel.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Neuroshima Hex! 3.0 [Gra planszowa] / Michał Oracz. - Gliwice : Portal Games, [2019]. - 1 pudełko (wiele elementów) ; 30 x 30 x 8 cm.
(Gry Planszowe)
Przy wypożyczaniu gry pobierana jest kaucja w wysokości 50 PLN (gotówką).
Czas gry 30 minut; liczba graczy 2-4; wiek: 8+.
Zawartość pudełka: 1 plansza, 1 instrukcja, 35 żetonów armii Posterunku, 35 żetonów armii Molocha, 35 żetonów armii Borgo, 35 żetonów armii Hegemonii, 8 znaczników Sztabów, 8 znaczników Sieci, 4 karty pomocy, 4 liczniki Obrażeń, 4 czyste żetony zapasowe, 24 znaczniki Ran, 55 kart Hexogłówek.
„Neuroshima Hex” to szybka, taktyczna gra planszowa dla 2 do 4 graczy. Przejmij dowodzenie nad jedną z 4 frakcji i poprowadź ją do zwycięstwa. Poznawaj atuty swojej armii. Bezwzględnie wykorzystuj słabe strony przeciwnika. Bądź zawsze gotowy do zmiany planów, gdy sytuacja na polu bitwy wymaga dynamicznej reakcji. Wybierz miejsce dla sztabów i ruszaj na przeciwnika. Atakuj! Lecz pamiętaj o osłonie! Wykorzystaj mocne strony: armia Borgo – szybkość, armia Molocha – siła ognia, armia Hegemonii – starcie wręcz, armia Posterunku – mobilność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 794 (1 egz.)
Gra planszowa
Gra planszowa
W koszyku
Wyspa przygód : przygodowa gra karciana dla prawdziwych rozbitków / Michael Palm, Lukas Zach ; [ilustracje Lea Fröhlich, Lisa Lenz]. - Gliwice : Portal Games, copyright 2020. - 1 gra (180 kart składających się na 5 przygód, 65 żetonów, 64 znaczniki, 1 Obóz, 7 kartonowych separatorów, 6 planszetek graczy, 5 pionków graczy, 5 specjalnych kości) : karton, tektura, kolor ; 32x23x8 cm + instrukcja (12 stron : ilustracje ; 31 cm).
(Gry Karciane)
Przy wypożyczaniu gry pobierana jest kaucja w wysokości 50 PLN.
Gra przeznaczona dla 2-5 graczy, wiek 10+. Czas gry 45-90 min.
Wyspa Przygód to pełna wyzwań kooperacyjna gra karciana dla 2-5 osób autorstwa Michaela Palma i Lukasa Zacha. Podzielona jest na rozdziały (przygody), w wyniku których wchodzą nowe karty. Sposób i kolejność w jakiej zostaną dodane, zależy od was, graczy. Zapewnia to regrywalność i nieliniowość rozgrywki. Nie trzeba rozgrywać wszystkich przygód w tym samym gronie (nie jest to kampania legacy), a każda z nich jest w pełni samodzielna, choć rozgrywając nowe scenariusze posiadacie wiedzę z poprzednich przygód. [taniaksiazka.pl] .
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Aeon's End : nowy początek [Gra planszowa] / Kevin Riley ; [ilustracje Gong Studios ; tłumaczenie Michał Włóczko]. - Druga edycja. - Knurów : Portal Games, © 2022. - 1 gra (30 żetonów Życia o wartości 1, 10 żetonów Życia o wartości 5, 21 żetonów Ładunków, 10 żetonów Mocy, 15 żetonów Furii/Karaczanów, 2 wskaźniki, 4 żetony kolejności, 16 Bram, 8 arkuszy Magów, 87 kart Klejnotów, 86 kart Zaklęć, 30 kart Artefaktów, 27 kart Modyfikatorów, 6 kart Stop, 4 karty pomocy, 9 kart tur, 4 arkusze Nemezis+1 arkusz Karaczanów, 75 kart Nemezis) : karton, plastik, tektura, kolor ; 30x30x8 cm + instrukcja (20 stron : ilustracje ; 26 cm) + Przygotowanie pierwszej rozgrywki ([1] karta).
(Gry Planszowe)
Przy wypożyczaniu gry pobierana jest kaucja w wysokości 80 PLN (gotówką).
Gra przeznaczona dla 1-4 graczy, wiek 14+. Czas gry 60 min.
Aeon’s End: Nowy Początek to prawowity następca i kontynuacja Aeon’s End, kultowej, kooperacyjnej karcianki z wiodącą mechaniką budowania talii, w której karty nigdy nie są tasowane. Gravehold Minione przepadło bezpowrotnie, runęło pod naporem Wrzechostrza, najpotężniejszego Bezimiennego, jakiego widział świat. Lecz pośród popiołów i beznadziei lśni promyk światła. Nowe Gravehold rodzi się na gruzach swej poprzedniczki, niosąc nadzieję na przetrwanie jego mieszkańców. Wy, Magowie Bram, stajecie w jego obronie. Tym razem nie będziecie tylko czekać, lecz sami ruszycie do ataku. Zapuścicie się w nieprzeniknione odstępy, by odkryć pochodzenie Bezimiennych i raz na zawsze położyć kres ich istnieniu. Nowy Początek wprowadza nowy rodzaj rozgrywki - tryb Ekspedycji. Najpierw rozegracie pierwszą Ekspedycję, a potem gra poinstruuje was, jak wykorzystać komponenty ze wszystkich gier serii do stworzenia własnych Ekspedycji. Zetkniecie się ponadto ze Skarbami, nowym rodzajem potężnych kart, a także Koszarami, gdzie uporządkujecie wszystkie elementy aktualnie rozgrywanej kampanii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Biały zamek / Sheila Santos & Israel Cendrero ; ilustracje Joan Guardiet ; tłumaczenie Filip Makówka; projekt grafi. - Knurów : Portal Games, © 2024. - 1 gra (77 kart, 83 tekturowe elementy, 5 plansz, 85 drewnianych elementów, 15 kości) : karton, tektura, drewno, kolor ; w pudełku 21x21x6 cm + instrukcja (20 stron : ilustracje ; 21 cm).
GRA PLANSZOWA. Japonia 1761 roku, prowincja Harima. Daimyo Sakai jest jdnym z najważniejszych doradców szogunatu Edo i rządzi regionem z zamku Himei. W najlepszym interesie lokalnych klanów leży zatem wkradanie się w łaski klanu Sakai. Aby zdobyć wpływy będą musieli wprowadzić członków swojej rodziny na każdy poziom życia w Białym Zamku, od ról politycznych i stanowisk wojskowych po ogrodników. Gra planszowa euro z niespotykaną kondensacją rozgrywki. Wysyłaj swoich robotników na dwór Himeji, rozmieszczaj kości do wykonania akcji i zbuduj swoją paletę możliwości tak, by każdy ruch pociągał za sobą łańcuch efektów. Przed tobą raptem 9 tur - zrób wszystko, by wycisnąć z nich zwycięstwo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Little Town [Gra planszowa] / [autorzy gry] Shun & Aya Taguchi ; [ilustracje] Sabrina Miramon ; [tłumacz: Timothy Marcroft]. - Edycja polska. - Knurów : Portal Games Sp. z o.o., © 2020. - 1 pudełko (1 dwustronna plansza, 18 kart Celów, 60 kostek Zasobów, 52 znaczniki gracza, 1 znacznik Rundy, 1 znacznik Pierwszego Gracza, 24 żetony Monet, 29 płytek Budynków, 4 żetony z "60", 1 instrukcja, 1 arkusz Pomocy) : ilustracje ; 21x21x6 cm.
(Gry Planszowe)
Przy wypożyczaniu gry pobierana jest kaucja w wysokości 30 PLN (gotówką).
Liczba graczy: 2-4.
Czas gry: 45 min.
Little Town to szybka gra strategiczna wykorzystująca mechanikę zarządzania robotnikami i surowcami, w której proste reguły zderzają się z trudnymi decyzjami. W grze zarządzasz grupą architektów, których zadaniem jest rozwój miasteczka. Rozbieżność obranych strategii u graczy jest zapewniona przez ukryte cele, do których zmierza każdy z graczy - są one losowane na początku gry i przynoszą dodatkowe punkty zwycięstwa. Gra kończy się po 4 rundach. Błyskotliwa rozgrywka, szybkie tury oraz mocna interakcja między graczami została doceniona przez wielu recenzentów na świecie. Gra została nominowana do prestiżowej nagrody As d’Or we Francji oraz znalazła się na liście wyróżnień Spiel des Jahres.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Bór [Gra planszowa] / Stevo Torres ; ilustracje Jake Morrison, Andrew Thompson ; tłumaczenie Paweł Imperowicz. - Gliwice: Portal Games, 2022. - 1 gra (1 plansza Wioski, 1 znacznik Pierwszego Gracza, 4 plansze Postaci, 16 kości Pożywienia (po 4 dla gracza), 8 kości Żywiołu (po 2 dla gracza), 20 kart Boru, 36 kart Stworzeń, 32 karty Eliksirów, 4 karty Pomocy, 96 żetonów Składników: 24 Zioła, 24 Grzyby, 24 Kryształy, 24 Jagody Mocy, 28 żetonów PZ (o wartości 1 i 3), 10 żetonów Wypalania) : tektura, kolor ; w pudełku 24 x 24 x 7 cm + instrukcja (19 stron : ilustracje ; 22cm).
(Gry Planszowe)
Przy wypożyczaniu gry pobierana jest kaucja zwrotna w wysokości 50 PLN.
Liczba graczy: 2-4. Wiek: 10+. Czas rozgrywki: 45-90 min minut.
Gra taktyczna.
Gra uczy rywalizacji i strategii.
W Borze wcielimy się w zaklinaczy leśnych stworzeń, przyrządzających magiczne mikstury w tajemniczym lesie, w którym pory roku się ze sobą wymieszały. Bór łączy proste zasady oparte na rzutach kośćmi ze sporym ładunkiem strategicznym area controle i worker placement. W czasie rozgrywki możemy obrać kilka strategii, skupiając się na jak największej kontroli obszarów albo też umiejętnie rozporządzać swoimi robotnikami. Oswajając kolejne Stworzenia i przygotowując Mikstury, będziemy równoważyć losowe wyniki rzutów i stopniowo budować nasz silniczek akcji. Gra posiada niesamowitą szatę graficzną, przywodzącą na myśl kreskę japońskiej animacji i pięknie wykonane komponenty z customowymi kośćmi na czele.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 794 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej