Sortowanie
Źródło opisu
KATALOG GŁÓWNY
(28)
Forma i typ
Książki
(25)
Proza
(16)
Audiobooki
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(20)
wypożyczone
(8)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dzieci
(7)
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(18)
Multimedia
(3)
Autor
Dukaj Jacek (1974- )
(2)
Pol Erick
(2)
Bagiński Tomasz
(1)
Bagiński Tomasz (1976- )
(1)
Bargiel Nina G
(1)
Bijan Marta (1996- )
(1)
Bilton Nick
(1)
Chojnowska Ilona (1982- )
(1)
Ciemniewski Paweł
(1)
Deibert Ronald J. (1964- )
(1)
Drewnowski Jacek
(1)
Droga Katarzyna (1965- )
(1)
Dukaj Jacek (1974)
(1)
Fry Jason (1969- )
(1)
Gawkowski Krzysztof (1980- )
(1)
Gałązka Elżbieta
(1)
Gefen Iddo (1992- )
(1)
Gębuś Robert
(1)
Gładysek Joanna
(1)
Halas Paul
(1)
Halbersztat Anna (1980- )
(1)
Harris Joanne (1964- )
(1)
Jemielniak Dariusz (1975- )
(1)
Kemmerer Brigid
(1)
Kowalik Maciej (1984- )
(1)
Krzyżanowska Agnieszka (filozofia)
(1)
Królak Sławomir
(1)
Kusz Sylwia
(1)
Kłosiewicz Anna
(1)
Legramandi Francesco
(1)
Lisowski Rafał (1981- )
(1)
Maruszkin Małgorzata
(1)
Melaranci Elisabetta
(1)
Millet
(1)
Moss Marcel
(1)
Niewiara Michał
(1)
Nowowiejska Helena
(1)
Ożarowska Aleksandra (tłumacz)
(1)
Panasiu Marcin (Platige Image)
(1)
Przybyłek Marcin (1968- )
(1)
Pyżalski Jacek
(1)
Renfrew Colin
(1)
Ryman Geoff (1951- )
(1)
Salfo Federica
(1)
Schimscheiner Lena (1991- )
(1)
Scollon Bill
(1)
Skelly Jennifer
(1)
Sokołowski Krzysztof (1955- )
(1)
Sudjic Olivia (1988- )
(1)
Virilio Paul
(1)
Warda Małgorzata
(1)
Warwas Marta
(1)
Witkiewicz Magdalena (1976- )
(1)
Woźniak Grażyna
(1)
Wrycz Agnieszka
(1)
Wysocki Wacław
(1)
Zarych Maciej
(1)
Ziembińska Ewa
(1)
Łukasz Sławomir
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(23)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(27)
Odbiorca
Młodzież
(5)
14-17 lat
(4)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(11)
Literatura amerykańska
(5)
Literatura angielska
(3)
Literatura hebrajska
(1)
Literatura izraelska
(1)
Literatura żydowska
(1)
Temat
Rzeczywistość wirtualna
(28)
Internet
(9)
Media społecznościowe
(5)
Gry komputerowe
(4)
Komunikacja społeczna
(3)
Tajemnica
(3)
Antropologia filozoficzna
(2)
Aplikacja internetowa
(2)
Archeologia
(2)
Cyberprzestępczość
(2)
Czytelnictwo
(2)
Człowieczeństwo
(2)
Dzieci
(2)
Kultura czytania i pisania
(2)
Manipulacja (psychologia)
(2)
Nauka
(2)
Pismo
(2)
Podmiotowość
(2)
Postęp techniczny
(2)
Prognozy
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Sztuczna inteligencja
(2)
Technologia
(2)
Uczucia
(2)
Adopcja
(1)
Aktorzy
(1)
Analiza danych
(1)
Androidy
(1)
Automatyka
(1)
Badania naukowe
(1)
Barbie (postać fikcyjna)
(1)
Baza danych
(1)
Bezpieczeństwo informacyjne
(1)
Big data
(1)
Biurowce
(1)
Cyberbezpieczeństwo
(1)
Cyberkultura
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Cyberterroryzm
(1)
Czas
(1)
Dyzio (postać fikcyjna)
(1)
Dzieciństwo
(1)
Eksperymenty
(1)
Film
(1)
Fonoholizm
(1)
Futurologia
(1)
Globalizacja
(1)
Gracze komputerowi
(1)
Graficy komputerowi
(1)
Gry online
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Hyzio (postać fikcyjna)
(1)
Instagram
(1)
Internauci
(1)
Inwigilacja
(1)
Kaczki właściwe
(1)
Kaczor Donald (postać fikcyjna)
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Konflikt
(1)
Kultura
(1)
Kultura audiowizualna
(1)
Kultura minojska
(1)
Kłamstwo
(1)
Maszyny kroczące
(1)
Metafizyka
(1)
Metody badawcze
(1)
Minecraft
(1)
Mowa nienawiści
(1)
Młodzież
(1)
Nastolatki
(1)
Nerwice
(1)
Ochrona danych osobowych
(1)
Pamięć autobiograficzna
(1)
Piłka nożna
(1)
Podróże
(1)
Pokolenie Z
(1)
Portale internetowe
(1)
Postawy
(1)
Potwory
(1)
Programiści
(1)
Przeglądarki internetowe
(1)
Przemoc
(1)
Przestępcy
(1)
Przestępczość
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Przestępstwo komputerowe
(1)
Przyjaźń
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Realizm
(1)
Relacja romantyczna
(1)
Relacje mężczyźni-kobiety
(1)
Reżyserzy
(1)
Roboty i manipulatory
(1)
Rodzaje i gatunki filmowe
(1)
Rodzina
(1)
Rzeczywistość postapokaliptyczna
(1)
Scenariusz filmowy
(1)
Sekrety rodzinne
(1)
Sens życia
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Fajstos (Grecja ; miasto dawne)
(2)
Kreta (Grecja ; wyspa)
(1)
Mokotów (Warszawa ; część miasta)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Powieść
(9)
Fantastyka
(4)
Thriller
(4)
Esej
(3)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(2)
Opracowanie
(2)
Powieść obyczajowa
(2)
Science fiction
(2)
Komiks
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Powieść psychologiczna
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Filozofia i etyka
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Psychologia
(2)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Data zmiany: 18.01.2021
(Kaczor Donald Wydanie Specjalne ; 11)
Jak pies z kotem. Siostrzeńcy mają zaopiekować się psem swojego przyjaciela. Ale jak upilnować Burka, który ciągle ucieka?
Sezamie otwórz się. Zainfekowany program wciągnął w rzeczywistość wirtualną mamę Pecetki! Jak ją uwolnić?
Szach i mat. Benek kupił na giełdzie program komputerowy, który ma mu pomóc nauczyć się lepiej grać w szachy! Na płycie jednak znalazł się groźny wirus - Wielki Zeron...
Apetyt na popcorn. Drużyna I-Team pracuje nad nowym programem, który zapewni im sławę i tyle popcornu, ile zechcą! Coś jednak pódzie nie tak...
Kolej na olej. I-Team zamierza wystartować w Ekowyścigu. Czy zdoła skonstruować pojazd napędzany całkowicie ekologicznym paliwem?
Doktor Strangekrowe. Zwariowany wujaszek Huberta zamierza sparaliżować całe miasto, infekując wszystkie komputery złośliwym wirusem...
Cyber-Benek. Gdy cała drużyna idzie grać w piłkę, Benek trafia do rzeczywistości wirtualnej, gdzie musi zmierzyć się z kosmicznymi potworami...
Piłka w grze. Czy I-Team zdobędzie mistrzostwo świata w grze "Futboll totalny"? Trzymamy kciuki! [za: komiks.gildia.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W II K (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 08.12.2020
(Minecraft)
U góry strony tytułowej : Mojang.
Stax Kamieniarz jest sierotą i jedynym dziedzicem fortuny, zbudowanej przez ojca i babkę – właścicieli sieci kopalni w Górnym Świecie. Mieszka w ogromnej willi, a od przygód woli samotną pracę w ogrodzie i zabawy z kotami. Pewnego dnia w jego domu pojawia się tajemniczy mężczyzna, który okazuje się groźnym złoczyńcą. Wraz z bandą piratów rabuje posiadłość i porywa Staxa. Po długiej koszmarnej podróży przez pełne niebezpieczeństw morza bandyci porzucają chłopaka na pustynnym wybrzeżu. Stax nigdy nie musiał walczyć o przetrwanie i jest pewien, że nie przeżyje nocy, ale ku własnemu zdumieniu odnajduje w sobie siłę, która pozwala mu pokonywać przeciwności losu. Stax postanawia odzyskać rodzinny majątek i zemścić się na bandytach. Buduje więc łódź i wyrusza na długą, pełną przygód wyprawę, która na zawsze odmieni jego życie. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W III F (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 10.09.2020
Barbie trafia do świata gry komputerowej, w którym Emotkowy Wirus atakuje kolejne poziomy i niszczy wszystko, co napotyka na swojej drodze. Ktoś musi go pokonać! To zadanie dla Barbie i jej przyjaciół. Kto zwycięży w tej grze?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W KZ (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Data zmiany: 02.09.2020
Po piśmie / Jacek Dukaj ; czyta Maciej Kowalik. - Kraków : Wydawnictwo Literackie, 2020. - 1 płyta audio (CD) (12 godz. 31 min) : zapis cyfrowy, stereo. ; 12 cm.
Nie czytasz – przeżywasz Nie piszesz – jesteś przeżywany Chęć przekazywania emocji, myśli towarzyszy nam od zawsze. Od jaskiniowych malowideł, przez plemienne mity, do wielotomowych opowieści. Dotąd byliśmy skazani głównie na język i pismo, przekazujące symbole przeżyć. Jednak technologie bezpośredniego transferu wrażeń zmysłowych - od fonografu do telewizji i virtual reality – pozwalają przekazywać same przeżycia. I to przeżycia zyskują autonomię i stają się podmiotami, a człowiek – ich igraszką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multimedia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 14.04.2020
Książka skierowana do nauczycieli i pedagogów, a także rodziców i opiekunów młodzieży.
Książka stanowi pogłębioną naukową monografię problemu agresji realizowanej przez młodzież za pomocą nowych mediów (internetu i telefonów komórkowych). Zawiera wprowadzenie teoretyczne dotyczące nowych mediów, funkcjonowania młodych ludzi w ich świecie oraz aspektów związanych z tzw. komunikacją zapośredniczoną i wpływu nowych mediów na dzieci i młodzież. Czytelnik dowie się z książki nie tylko o rozpowszechnieniu zjawiska, ale także o jego uwarunkowaniach i konsekwencjach. Autor monografii przedstawił szerokie omówienie problematyki bullyingu, cyberbullyingu wraz z charakterystyką roli sprawcy i ofiary, typologii zjawisk i ich współwystępowania. Część badawcza opiera się o trzy duże projekty badawcze – reprezentatywne badania polskich gimnazjalistów, badania nauczycieli oraz studentów, w których zostały wykorzystane metody badawcze zarówno o charakterze jakościowym (wywiady, wywiady online, grupy fokusowe), jak i ilościowym (badania kwestionariuszowe). Książkę kończą wnioski dotyczące wychowania młodych ludzi w świecie nowych mediów, w szczególności w obszarze profilaktyki i interwencji związanej z agresją elektroniczną. [za: www.impulsoficyna.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 08.04.2020
Genialna, pasjonująca lektura. Książka, która przeraża jeszcze długo po przeczytaniu… B.B. to niespełna czterdziestoletni mężczyzna, który wciąż mieszka z matką i snuje o niej okrutne fantazje. Wyobraża ją sobie jako ofiarę morderstwa, a swoje wizje publikuje na portalu internetowym. Za pośrednictwem Sieci B.B. kontaktuje się z internautami komentującymi jego nowe wpisy - zarówno pozytywnie, jak krytycznie. Wśród nich jest Albertine, którą mężczyzna zna też ze świata realnego. Czymże jednak jest ten świat, skoro żadne z nich nie jest takie, jak z pozoru się wydaje? Do jakiego stopnia fikcja miesza się tu z rzeczywistością? Kiedy B.B. pisze prawdę, a kiedy tworzy tylko nieistniejące światy? Jakie wydarzenie z przeszłości sprawiło, że ucieka w świat ukryty za monitorem komputera? Błyskotliwie skomponowana, zaplanowana i wnikliwa powieść z prawdziwie zaskakującym zakończeniem… „Mirror” Wszyscy pokochaliśmy „Czekoladę”, a nowy thriller Joanne Harris, który w formie serii internetowych publikacji opowiada o życiu trzech braci i ich rodzinnych patologiach, ma w sobie ten sam urok, ujęty w bardziej współczesny język. „Błękitnooki chłopiec”, to naprawdę mroczna i zawiła historia. „Company”
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 820-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 08.04.2020
(Seria Amerykańska)
Świat wirtualny, w którym toczy się codzienne cyberżycie, ma też swoją ciemną odsłonę. Darknet. To właśnie tam, po drugiej stronie internetowego lustra, Ross Ulbricht postanowił zrealizować swój zuchwały plan, który miał doprowadzić do narkotykowej rewolucji. Ulbricht był typowym dwudziestokilkulatkiem - studiował fizykę, grał na bębnach, chodził na randki. Równolegle pracował nad swoim życiowym dziełem, które miało mu przynieść sławę i cyfrową nieśmiertelność. W 2011 roku założył platformę Silk Road - sklep internetowy oferujący łatwy zakup wszystkiego, co nielegalne. Bez względu na to, czy zamówienie dotyczyło heroiny, cyjanku, czy nerki, wystarczyło jedno kliknięcie, zaszyfrowana płatność bitcoinami i towar lądował pod drzwiami klienta. Jednak jak zawsze w przypadku czarnego rynku, także Silk Road szybko utonął w przemocy, stając się wirtualnym kartelem, gdzie morderstwa, wymuszenia i ataki są codziennością. Alter ego Rossa - Straszny Pirat Roberts - stanął na jego czele. Król darknetu to trzymające w napięciu studium obłędu napędzanego poczuciem władzy i wnikliwa kronika jednego z najważniejszych śledztw we współczesnej historii Stanów Zjednoczonych. To także historia o tym, że nie ma zbrodni doskonałej. Wystarczy jeden mały błąd, by wygodny fotel bossa nielegalnego imperium zamienić na twardą pryczę w więziennej celi [za: www.czarne.com.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W 0 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 11.03.2020
Po piśmie / Jacek Dukaj. - Kraków : Wydawnictwo Literackie, 2019. - 411, [4] strony ; 22 cm.
Koniec pisma i człowiek tracący podmiotowość w nowym dziele Jacka Dukaja. Intelektualna podróż wokół najbardziej fascynujących zagadnień współczesnej cywilizacji - aż do jej kresu i do kresu człowieka. Przez ostatnich kilka tysięcy lat pismo, książki i biblioteki były nośnikami i skarbnicami wiedzy. Technologia pisma stworzyła cywilizację człowieka. Myślenie pismem oznacza myślenie symbolami, ideami i kategoriami. Daje bezpośredni dostęp do wnętrza innych: ich emocji, przeżyć i poczucia „ja”. Wyniósłszy tę umiejętność na wyżyny sztuki, w istocie tworzy nasze życie duchowe. W Po piśmie Dukaj pokazuje ludzkość u progu nowej ery. Kolejne technologie bezpośredniego transferu przeżyć- od fonografu do telewizji, internetu i virtual reality - wyprowadzają nas z domeny pisma. Stopniowo, niezauważalnie odzwyczajamy się od człowieka, jakiego znaliśmy z literatury - od podmiotowego „ja”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 82-4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 21.01.2020
Starość Askolotla : hardware dreams / Jacek Dukaj. - Kraków : Wydawnictwo Literackie, 2019. - 271, [9] stron : ilustracje ; 22 cm.
Pierwsze książkowe wydanie słynnej powieści Jacka Dukaja, na podstawie której Netflix produkuje serial Into the Night. Kiedy tajemnicze promieniowanie sterylizuje Ziemię z wszelkiego życia, nielicznym ludziom udaje się przekopiować swoje scyfryzowane umysły w maszyny. Czy ocalili także swoje dusze? Aksolotl to forma larwalna zwierzęcia, które nigdy nie osiąga dorosłości. Czy ludzkość jest w stanie dojrzeć samodzielnie? Świat po końcu świata należy do kolejnych generacji mechów i seksbotów. W nich praktykują człowieczeństwo pogrążeni w nostalgii za utraconą biologią ocaleńcy - tworzą cywilizację po cywilizacji, życie po życiu i ludzkość po ludzkości. Dzielą się na gildie, formują alianse, prowadzą wojny, mają swoje polityki, ideologie i szalone religie metalu. I muszą podjąć wyzwania, przed jakimi nikt wcześniej nie stawał. Czy zagłada życia na Ziemi była przypadkowym kataklizmem, czy też kryje się za nią rozumny zamiar? Czy jest możliwy powrót do człowieczeństwa larwalnego: miękkiej biologiczności ułomnych śmiertelników? Starość aksolotla zaczynała jako eksperymentalny e-book. Teraz dojrzała do papieru.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W 884-3 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Data zmiany: 05.06.2019
5 sekund do Io / Małgorzata Warda ; czyta Ilona Chojnowska. - Piaseczno : Heraclon International. Storybox.pl, 2015. - 1 płyta audio (CD) (10 godz. 14 min) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
W szkole Miki dochodzi do tragicznej w skutkach strzelaniny. Tylko ona widziała sprawcę. Okazuje się, że dramat w liceum mógł mieć coś wspólnego z kontrowersyjną i tajemniczą grą, stworzoną w najnowszej technologii, gdzie gracz odczuwa nie tylko temperaturę otoczenia, zapachy i smaki, ale też ból. Może tam nawet przeżyć własną śmierć. Na prośbę policji Mika wkracza w wirtualny świat stworzony na wulkanicznym księżycu Io. Czy i ona wpadnie w pułapkę piekielnie niebezpiecznej gry?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multimedia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W IV P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 10.04.2019
Socjologia internetu / Dariusz Jemielniak. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2019. - 232 strony : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
Nie ulega wątpliwości, że Internet - sieć sieci - ma ogromne znaczenie dla większości współczesnych zjawisk społecznych i jest obecnie w wielu dyscyplinach nauki jedną z najważniejszych przestrzeni badawczych. Pilne staje się więc nie tylko systematyczne, rzetelne przeanalizowanie sposobów korzystania z sieci, ale i społeczności, jakie się w niej tworzą, czy wytworów kultury sieciowej. Socjologia Internetu prof. Dariusza Jemielniaka znakomicie odpowiada na tę potrzebę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 13.02.2019
Cyberkolonializm / Krzysztof Gawkowski. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2018. - 337, [2] strony : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Ludzkość od wielu tysięcy lat przekształca i zmienia otaczającą ją przestrzeń. Jednak nawet XIX-wieczna rewolucja przemysłowa nie przyczyniła się w tak dużym stopniu do zmiany codziennego życia, ewolucji struktur społecznych czy uwarunkowań psychologicznych, jak współczesny cybernetyczno-internetowy postęp. Nowoczesna technologia już dawno przekroczyła granice wieku użytkownika, a teraz mierzy się z granicą czasu. Zaledwie 2 procent ludzi na świecie, którzy mają dostęp do komputera, smartfonu czy internetu, deklaruje, że mogłoby bez nich żyć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 0 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 11.09.2018
Immersja : Fajstos - opowieść o przyszłości / Erick Pol. - Warszawa : Uroboros - Grupa Wydawnicza Foksal, copyright 2018. - 572, [4] strony : ilustracje ; 21 cm.
Niedaleka przyszłość, czas sztucznych inteligencji. Ben, pracownik instytutu badawczego, bierze udział w eksperymencie naukowym, dzięki któremu jego umysł wkroczy w świat Fajstos, 1627 lat p.n.e. System AIAM, do którego zostały wprowadzone dane archeologiczne, tworzy świat, jaki istniał wiele lat temu na Krecie. Dla Bena ma to być niczym udział w doskonałej grze komputerowej, w której będzie mógł badać przeszłość wszystkimi zmysłami, a zdarzenia będą się toczyć w interakcji wirtualnego świata z nim jako uczestnikiem gry. Tymczasem do gry wkraczają kolejni uczestnicy: wybitna sportsmenka Arnike, zaproszona przez instytut, wysłannik wojska John, agentka Kiri Nakai oraz wirtualni turyści, wśród których jest Luigi Badson, jeden z najbardziej wpływowych ludzi na świecie, wcześniej hierarcha, później likwidator majątku kościelnego. Idylliczny, wydawałoby się, świat rozsypuje się jak domek z kart, gdy wybucha wulkan na wyspie Thera (obecnie Santoryn). Dotychczasowe zasady, którymi kierowała się społeczność, zaczynają tracić swą moc, a do głosu dochodzą przemoc oraz strach…
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W IV F (1 egz.)
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 884-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 30.08.2018
Dwudziestotrzyletnia Alice Hare przybywa do Nowego Jorku w poszukiwaniu miejsca, które mogłaby nazwać domem. Spotyka tam japońską pisarkę Mizuko Himurę. Dołącza do licznego grona osób obserwujących ją w sieci i nabiera pewności, że życie Mizuko jest lustrzanym odbiciem jej własnego. Jednak w miarę jak Alice coraz bardziej osacza w sieci swoją „internetową bliźniaczkę”, granica między życiem realnym a wirtualnym coraz bardziej się zaciera, a na jaw wychodzą kłamstwa, relacje rodzinne i seksualne, których nie da się już wymazać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 820-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 21.08.2018
(Uczta Wyobraźni)
Jest rok 2020. Na całym świecie, a więc i w Karzistanie, małym kraiku leżącym gdzieś w środkowej Azji, przeprowadzony zostaje test „Tlenu”: globalnej sieci obywającej się bez komputerów i interfejsów. Wykorzystującej bezpośrednio specjalnie sformatowane fragmenty mózgu. Test kończy się źle, są ofiary śmiertelne. A w małej, zagubionej w karzistańskich górach wiosce spaja on w jedno dwie osobowości: głównej bohaterki, kobiety w średnim wieku, Mae Chung, i zmarłej w jego trakcie ślepej staruszki pamiętającej bardzo dawne czasy. „Tlen” ma powrócić za rok, po poprawkach, obie kobiety istnieją w nim jednak już teraz. Jako jedna osobowość. Istnieją jednocześnie w „Tlenie”, gdzie ludzie nie mają ciał, i w ciele Mae. Mae Chung, choć analfabetka, jest inteligentna, sprytna i mądra. Stara się przygotować konserwatywną wiejską społeczność na nieuniknione zmiany. Rozwija biznes w dotychczasowej, klasycznej sieci, bogaci się, uczy nowego świata siebie i innych, choć los nie szczędzi jej osobistych dramatów. Drugie „ja” Mae, obrócone w przeszłość, sprzeciwia się wszelkim zmianom. Do końca nie wiemy, które zwycięży. Do końca nie wiemy nawet, czym jest zwycięstwo: zwieńczeniem tradycji czy jej zagładą?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 820-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 23.03.2018
Zabaweczki / Marcin Sergiusz Przybyłek. - Wydanie 2 poprawione. - Poznań : Rebis, 2018. - 983,[1] strona ; 21 cm.
(Gamedec / Marcin Przybyłek ; 3)
(Horyzonty Zdarzeń)
Stanowi 3 część 5-tomowego cyklu "Gamedec".
TRZECIA CZĘŚĆ 5-TOMOWEGO CYKLU „GAMEDEC” Megastatek emigracyjny Medusa wiozący pasażerów na Gaję nie wyłania się na docelowej orbicie. Ubezpieczyciel rejsu postanawia wszcząć śledztwo, a Lilith Ernal, agentka tej firmy, wynajmuje Torkila. Ten, chociaż skłonny się zaangażować, pragnie też pomóc Peterowi „Crashowi” Kytesowi w sprawie Mike’a Gunnera, rozgrywającego drużyny Bezbolesnych, który został zamordowany na Ziemi. Torkil chce także poinformować władze Gai, że Bestia nie została pokonana. Jak poprowadzić trzy sprawy jednocześnie? Czy można znaleźć się w tym samym czasie w trzech różnych miejscach? Dokąd zaprowadzą Gamedeca kosmiczna przygoda, ziemskie dochodzenie i próba dotarcia do władz Gai? Czy tylko on widzi anioły i demony? I ostatecznie: czy jednostka może wpłynąć na losy świata? Nadchodzą zmiany. I nic już nie będzie takie jak przedtem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 884-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Data zmiany: 09.09.2014
Magia gier wirtualnych / Sławomir Łukasz. - Warszawa : "Mikom", 1998. - 88 s. ; 23 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 902/904 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej