Gut-Orłowska Magdalena
Sortowanie
Źródło opisu
KATALOG GŁÓWNY
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dzieci
(3)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(793)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(551)
Gut-Orłowska Magdalena
(-)
Krzyżanowski Julian
(403)
Konopnicka Maria
(356)
Mickiewicz Adam
(352)
Otwinowska Barbara
(309)
Sienkiewicz Henryk
(308)
Krasicki Ignacy
(294)
Trzeciak Weronika
(262)
Boy-Żeleński Tadeusz
(240)
Kraszewski Józef Ignacy
(236)
Leśmian Bolesław
(234)
Słowacki Juliusz
(227)
Żeleński Tadeusz
(225)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Żeromski Stefan
(195)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Prus Bolesław
(174)
Orzeszkowa Eliza
(166)
Popławska Anna
(166)
Jachowicz Stanisław
(159)
Fabianowska Małgorzata
(149)
Sandemo Margit
(144)
Zarawska Patrycja
(144)
Domańska Joanna (1970- )
(138)
Lech Justyna
(138)
Banachowicz Mariusz
(137)
Rolando Bianka
(131)
Drewnowski Jacek (1974- )
(130)
Zimnicka Iwona
(127)
Iwaszkiewicz Jarosław
(126)
Marciniakówna Anna
(126)
Norwid Cyprian Kamil
(124)
Shakespeare William
(120)
Cieślik Donata
(119)
Czechowicz Józef
(119)
Disney Walt
(119)
Rzehak Wojciech
(113)
Mróz Remigiusz (1987- )
(108)
Strzałkowska Małgorzata
(108)
Zarawska Patrycja (1970- )
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Mazan Maciejka
(105)
Szulc Andrzej
(105)
Estreicher Karol
(104)
Włodarczyk Barbara
(104)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Panczakiewicz Paweł
(101)
Andersen Hans Christian
(99)
Roberts Nora
(98)
Supeł Barbara
(97)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Mortka Marcin (1976- )
(93)
Polańczyk Danuta
(92)
Chojnowska Ilona (1982- )
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Wyspiański Stanisław
(90)
Chmielewska Joanna
(89)
Dąbrowska Maria
(88)
Asnyk Adam
(87)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Bogdziewicz Monika
(84)
Cholewa Piotr W
(83)
Reymont Władysław Stanisław
(83)
Roberts Nora (1950- )
(82)
Sekuła Elżbieta
(81)
Siemianowski Roch (1950- )
(81)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(80)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(80)
Courths-Mahler Jadwiga
(78)
Siewior-Kuś Alina
(78)
Strzałkowska Małgorzata (1955- )
(78)
Baudelaire Charles
(77)
Tuwim Julian
(77)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Maliszewski Karol
(74)
Skowrońska Emilia
(74)
Sęk Bożena
(74)
Gralak Anna
(73)
Conrad Joseph
(72)
Kornhauser Julian
(72)
Kosior Filip (1992- )
(72)
Christie Agatha
(71)
Montgomery Lucy Maud
(71)
Steel Danielle
(71)
Polkowski Andrzej
(70)
Syrokomla Władysław
(70)
Broniewski Władysław
(69)
Kwiatkowska Katarzyna
(69)
Miłosz Czesław
(69)
Olejnik Donata
(69)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(68)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
6-8 lat
(3)
Dzieci
(3)
0-5 lat
(2)
Nauczyciele
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Rodzice
(2)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dorośli
(1)
Młodzież
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Temat
Komunikacja interpersonalna
(3)
Dziecko autystyczne
(2)
Autyzm
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Uczucia
(1)
Zaburzenia emocjonalne
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Gatunek
Materiały pomocnicze
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Kłopoty Tymona to publikacja skierowana zarówno do rodziców, jak i nauczycieli oraz terapeutów pracujących z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Może być również wykorzystana na zajęciach z dziećmi prawidłowo rozwijającymi się (np. na lekcji o prawidłowym zachowaniu). Ma pomóc w dostrzeganiu błędów i wzbudzić refleksję, jak powinno się zachowywać, by ich uniknąć. Historyjki można podzielić na trzy kategorie – dom, szkołę i miasto. W każdej części znajduje się siedem opowiadań, w których tytułowy Tymon popełnił błąd mający swoje konsekwencje w reakcji otoczenia. Zadaniem osoby zapoznającej się z tekstem jest odpowiedzenie na dwa rodzaje pytań:1) sprawdzających zrozumienie tekstu i 2) sprawdzających zrozumienie sytuacji. Pytania z pierwszej grupy mają na celu sprawdzenie, czy uczeń zapoznał się z treścią historii. Następnie dzieci odpowiadają na pytanie, jak Tymon mógł postąpić, by uniknąć kłopotów. Na koniec zapoznają się z przykładowym rozwiązaniem i porównują je ze swoją odpowiedzią. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 3 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Tymon i emocje to kolejna część serii historyjek społecznych służących do pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz z dziećmi i nastolatkami z zaburzeniami zachowania i trudnościami emocjonalnymi.
Tym razem opowiadania dotyczą przeżywania przez Tymona emocji, które mają wpływ na jego zachowanie. Przedstawiają trudne do opisania uczucia, z którymi poradzenie sobie wymaga różnych umiejętności. Do emocji tych należą: złość, strach, wstyd, odraza i smutek, które podzielone zostały na kategorie związane z konkretnymi sytuacjami.
Podobnie jak w poprzednich częściach czytelnik odpowiada na pytania dotyczące zrozumienia historyjki, jak i samej sytuacji. Zadaniem osoby pracującej z tekstem jest również rozpoznanie emocji bohatera, zidentyfikowanie ich przyczyn, a także znalezienie adekwatnych i akceptowalnych społecznie sposobów radzenia sobie z nimi. Czytelnik może także określić, w jaki sposób dane emocje są wyrażane, zarówno przez mimikę i gesty, jak i odczucia w jego ciele.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Historyjki społeczne o tym, jak się zachować w różnych sytuacjach życia codziennegoTymon rozumie innych to kolejna część serii historyjek społecznych służących do pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Tym razem tytułowy bohater uczestniczy w sytuacjach, w których próbuje odczytać myśli i emocje innych osób. Nie jest to łatwa sprawa, a odpowiedź nie zawsze oczywista. Historyjki można podzielić na dwie kategorie: kłamstwa i intencje. W pierwszej z nich znajdują się opowiadania, które przedstawiają cztery rodzaje kłamstw: aby osiągnąć cel, aby uniknąć konsekwencji, białe kłamstwa i aby postawić siebie w lepszym świetle. Tematem drugiej części historyjek są zagadnienia związane z odczytywaniem intencji innych, takie jak: nieporozumienie, żart, perswazja i ironia. Zadaniem czytelnika jest odpowiedź na pytania dotyczące zrozumienia tekstu, jak i samej sytuacji oraz wyciągnięcie z niej wniosków. Uczeń będzie mieć również szansę, by samemu spróbować stworzyć historyjkę na podany temat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 3 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej