Gry i zabawy umysłowe
Sortowanie
Źródło opisu
KATALOG GŁÓWNY
(389)
Forma i typ
Gry i zabawki
(359)
Książki
(29)
Komiksy i książki obrazkowe
(13)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Proza
(8)
Poradniki i przewodniki
(3)
Druki ulotne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(256)
wypożyczone
(117)
tylko na miejscu
(22)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dzieci
(369)
Czytelnia dla Dzieci
(24)
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(2)
Autor
Knizia Reiner (1957- )
(9)
Quilliams Chris
(9)
Żabicka Monika
(9)
Cottereau Jacques
(7)
Daujean Cyrille
(7)
Peeters Raf
(7)
Benedetti Toussaint
(6)
Blanchot Denis
(6)
Knizia Reiner
(6)
Polouchine Igor
(6)
Szewczyk Michał
(6)
Szulc Cezary
(6)
Bauza Antoine (1978- )
(5)
Coimbra Miguel
(5)
Daviau Rob (1970- )
(5)
Kiesling Michael
(5)
Kożyczkowska Magda
(5)
Andreani Jean-Francois
(4)
Baranowski Marek
(4)
Bauza Antoine
(4)
Cathala Bruno
(4)
Franz Klemens
(4)
Gandzel Mariusz
(4)
Gille-Naves Guilaime
(4)
Gravel Sophie
(4)
Górska Karolina
(4)
Korzeniewski Przemysław
(4)
Majchrowski Mariusz
(4)
Minor Marcin
(4)
Moon Alan R
(4)
Roubira Jean-Louis
(4)
Ambrzykowski Michał
(3)
Bouquet Cyril
(3)
Chan Maisherly
(3)
Czuba Sławomir
(3)
Delval Julien
(3)
Dudek Marcin
(3)
Górski Wojciech
(3)
Kobbert Max J
(3)
Kłos Joanna
(3)
Leacock Matt
(3)
Maublanc Ludovic
(3)
Pertoft Bjorn
(3)
Rosenberg Uwe
(3)
Rosenberg Uwe (1970- )
(3)
Schoett Marianna
(3)
Socha Piotr
(3)
Szymanowicz Maciej (1976- )
(3)
Vogt Rolf
(3)
Warsch Wolfgang
(3)
Wilson James A
(3)
Andreani Jean-François
(2)
Borsuk Karol (1905-1982)
(2)
Bosley Andrew
(2)
Brand Markus
(2)
Bukowski Adam
(2)
Burkowska Zofia
(2)
Cardouat Marie
(2)
Cathala Bruno (1963- )
(2)
Chiacchiera Martino
(2)
Cohen Noah
(2)
Delval Julien (1972- )
(2)
Dennen Paul
(2)
Dybowska Bożena
(2)
Fabicka Patrycja
(2)
Faccini Renato
(2)
Ferrin Kyle
(2)
Ferron Bob
(2)
Fort Marie (1985- )
(2)
Fort Wilfried (1982- )
(2)
Galewska-Kustra Marta
(2)
Garfield Richard
(2)
Gazda Patrycja
(2)
Gille-Naves Guillaume
(2)
Gołębiowski Patryk
(2)
GrAlutka
(2)
Gęsiak Patryk
(2)
Hargrave Elizabeth
(2)
Hebinger Etienne
(2)
Jantner Janos
(2)
Kalicki Klemens
(2)
Kamigaki Hiro
(2)
Kaszorek Katarzyna
(2)
Kołodziejczak Tomasz
(2)
Lohausen Dennis
(2)
Looveer Meelis
(2)
Maj Arkadiusz (gry planszowe)
(2)
Maliszewski Piotr
(2)
Martinez Jaramillo Ana Maria
(2)
Maruyama Chihiro
(2)
Menzel Michael
(2)
Moon Alan R. (1951- )
(2)
O'Connor Rory (1973- )
(2)
Odorowicz Bartosz
(2)
Palm Michael
(2)
Patzke Anne
(2)
Pfister Alexander
(2)
Pichon Liz
(2)
Popvics Magdalena
(2)
Potocki Alexander
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(209)
2010 - 2019
(170)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(319)
2001
(10)
1901-2000
(7)
1989-2000
(5)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(374)
Belgia
(10)
Niemcy
(3)
nieznany (8pl)
(1)
Australia
(1)
Język
polski
(386)
nieznany (po)
(1)
ukraiński
(1)
Odbiorca
Dzieci
(265)
Młodzież
(248)
Dorośli
(155)
9-13 lat
(154)
6-8 lat
(152)
14-17 lat
(129)
0-5 lat
(66)
Rodzice
(6)
18+
(5)
5-10 lat
(3)
1+
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
3+
(1)
9+
(1)
Nauczyciele
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(12)
Literatura belgijska
(10)
Literatura włoska
(6)
Literatura niemiecka
(5)
Literatura angielska
(4)
Literatura francuska
(4)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura duńska
(1)
Literatura hebrajska
(1)
Literatura niderlandzka
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Temat
Współzawodnictwo
(107)
Trening umysłu
(100)
Strategia
(51)
Gry i zabawy umysłowe
(48)
Zabawa
(48)
Logika
(40)
Wyobraźnia
(20)
Spostrzeganie
(18)
Współdziałanie
(18)
Planowanie
(17)
Kreatywność
(16)
Krainy i światy fikcyjne
(13)
Taktyka
(12)
Język polski
(11)
Walka
(11)
Zwierzęta
(11)
Zabawki edukacyjne
(10)
Koty
(9)
Podróże
(9)
Postacie fikcyjne
(8)
Wyobraźnia przestrzenna
(8)
Śledztwo i dochodzenie
(8)
Labirynt
(7)
Smoki (stworzenia fantastyczne)
(7)
Wiedza
(7)
Barwy
(6)
Magia
(6)
Matematyka
(6)
Percepcja wzrokowa
(6)
Sport
(6)
Teleturnieje
(6)
Zdolności manualne
(6)
Zwierzęta gospodarskie
(6)
Budownictwo
(5)
Ekonomia
(5)
Klocki (zabawki)
(5)
Motoryka mała
(5)
Nauka czytania
(5)
Pociągi
(5)
Quizy
(5)
Stworzenia fantastyczne
(5)
Słownictwo
(5)
Trening pamięci
(5)
Zamki i pałace
(5)
Gry i zabawy
(4)
Harry Potter (postać fikcyjna)
(4)
Hulajnoga
(4)
Kradzież
(4)
Nauka liczenia
(4)
Pokonywanie strachu
(4)
Potwory
(4)
Przedmioty magiczne
(4)
Przyroda
(4)
Rodzina
(4)
Rolnictwo
(4)
Siedem cudów świata
(4)
Starożytność
(4)
Strategia (teoria gier)
(4)
Uczucia
(4)
Uwaga (psychologia)
(4)
Wojna
(4)
Zaklęcia i czary
(4)
Średniowiecze
(4)
Bitwy
(3)
Bóstwa
(3)
Czarodzieje
(3)
Czytanie
(3)
Decyzje
(3)
Detektywi amatorzy
(3)
Dinozaury
(3)
Edukacja ekonomiczna
(3)
Figury geometryczne
(3)
Gra słów
(3)
Handel
(3)
Historia
(3)
Imprezy
(3)
Inwestycje
(3)
Kupcy
(3)
Las
(3)
Liczenie w pamięci
(3)
Miasta
(3)
Mnemotechnika
(3)
Moda
(3)
Myślenie
(3)
Myślenie twórcze
(3)
Napoje magiczne
(3)
Patchwork
(3)
Piłka nożna
(3)
Plaże
(3)
Pokaz mody
(3)
Pory roku
(3)
Prywatni detektywi
(3)
Przyjaźń
(3)
Psy
(3)
Renesans
(3)
Rycerze
(3)
Trening koncentracji
(3)
Wszechświat
(3)
Wyspy
(3)
Aktywność fizyczna
(2)
Temat: dzieło
Było sobie życie
(1)
Harry Potter
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1601-1700
(1)
1801-1900
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Europa
(3)
Japonia
(3)
Starożytny Rzym
(3)
Francja
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Starożytny Bliski Wschód
(2)
Starożytny Egipt
(2)
Ameryka
(1)
Ameryka Południowa
(1)
Argentyna
(1)
Azja
(1)
Buenos Aires (Argentyna ; okolice)
(1)
Carcassonne (Francja ; okolice)
(1)
Eldorado (kraina mitologiczna)
(1)
Kalifornia (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Kansas City (Stany Zjednoczone, stan Kansas)
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(1)
Santa Monica (Stany Zjednoczone)
(1)
Szkocja (Wielka Brytania)
(1)
Teksas (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Toskania (Włochy)
(1)
Województwo łódzkie (1919-1939)
(1)
Włochy
(1)
ZSRR
(1)
Śródziemie (kraina fikcyjna)
(1)
Gatunek
Powieść obyczajowa
(10951)
Powieść
(7621)
Wiersze
(4639)
Opowiadania i nowele
(3566)
Kryminał
(3346)
Gry i zabawy umysłowe
(389)
Fantastyka
(1863)
Opracowanie
(1585)
Thriller
(1567)
Powieść historyczna
(1506)
Sensacja
(1491)
Powieść przygodowa
(1277)
Romans
(1269)
Fantasy
(1004)
Publikacja bogato ilustrowana
(1003)
Komiks
(943)
Poradnik
(943)
Bajki i baśnie
(848)
Biografia
(772)
Pamiętniki i wspomnienia
(757)
Reportaż
(749)
Powieść psychologiczna
(712)
Książka obrazkowa (picturebook)
(560)
Książka obrazkowa
(539)
Saga rodzinna
(504)
Manga
(441)
Broszura
(434)
Opowiadania i nowele przygodowe
(382)
Powieść fantastyczna
(366)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(361)
Powieść (dla dzieci)
(330)
Fraszki
(321)
Gry planszowe
(314)
Antologia
(307)
Horror
(269)
Publikacje dla dzieci
(269)
Powieść biograficzna
(263)
Wydawnictwa popularne
(254)
Science fiction
(242)
Opowiadanie polskie (dla najmłodszych)
(236)
Esej
(235)
Publicystyka
(218)
Wywiad dziennikarski
(216)
Relacja z podróży
(205)
Przypowieść
(200)
Książka zabawka
(185)
Pieśń
(181)
Książki dla małych dzieci
(174)
Przewodnik turystyczny
(162)
Powieść przygodowa (dla dzieci)
(147)
Biografie
(143)
Powieść obyczajowa (dla dzieci)
(143)
Opowiadanie dziecięce polskie
(136)
Książka kucharska
(129)
Romans historyczny
(129)
Felieton
(126)
Komiks przygodowy
(121)
Podręcznik
(118)
Opowiadanie polskie (dla dzieci)
(117)
Adaptacja literacka
(108)
Opowiadanie przygodowe (dla dzieci)
(103)
Przepisy kulinarne
(98)
Pamiętniki polskie
(95)
Ćwiczenia i zadania
(95)
Poradniki
(93)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(92)
Książki dla najmłodszych
(89)
Powieść erotyczna
(89)
Tragedia
(88)
Autobiografia
(87)
Wydawnictwa dla dzieci
(86)
Praca zbiorowa
(85)
Treny
(85)
Literatura dziecięca polska
(81)
Wiersze polskie (dla najmłodszych)
(79)
Komedia
(78)
Poemat
(75)
Dramat (gatunek literacki)
(74)
Legendy i podania
(74)
Powieść fantastyczna (dla dzieci)
(74)
Materiały pomocnicze
(73)
Satyra
(71)
Poezja dziecięca polska
(69)
Sonety
(69)
Monografia
(65)
Zagadki
(62)
Listy
(61)
Opowiadanie obyczajowe (dla najmłodszych)
(61)
Opowiadanie przygodowe (dla najmłodszych)
(60)
Wywiady
(58)
Powieść amerykańaka
(55)
Powieść młodzieżowa polska
(55)
Rozprawa
(55)
Wywiad-rzeka
(55)
Gry i zabawy
(54)
Literatura amerykańska
(53)
Opowiadanie polskie
(53)
Opowiadanie amerykańskie (dla najmłodszych)
(52)
Opowiadanie obyczajowe (dla dzieci)
(52)
Poezja polska
(52)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(303)
Edukacja i pedagogika
(25)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Psychologia
(2)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
389 wyników Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Data zmiany: 19.12.2023
Kolorowe buty [Gra planszowa] / autor gry: Reiner Knizia ; ilustracje: Ewa Baran. - Podłęże : Muduko, © 2020. - 1 gra (5 planszetek ze zwierzętami, 40 żetonów w 9 kolorach, woreczek) : plastik, płótno, tektura, kolor ; w pudełku 21x14x4 cm + instrukcja (4 strony : ilustracje ; 20 cm).
(Gry Planszowe)
Przy wypożyczaniu gry pobierana jest kaucja w wysokości 20 PLN (gotówką).
Gra przeznaczona dla 2-5 graczy, wiek 3+. Czas gry 10 min.
Na pudełku: Zu & Berry.
Kolorowe Buty to rodzinna gra planszowa, która uczy rozpoznawania i nazywania kolorów oraz ich odcieni zarówno w języku polskim jak i angielskim. Dziecko nie tylko doskonale się przy niej bawi, ale także poznaje w jaki sposób łączy się kolory i wzbogaca swój język. Maluchy z pewnością znajdą także tuzin alternatywnych zastosowań dla kolorowych żetonów - może będą chciały sprawdzić, jak wygląda świat przez różowe monokle lub zagrać żetonami w pchełki? Gra jest również rekomendowana przez psychologów do ćwiczenia motoryki małej oraz koncentracji i stymulacji wzroku. Zalety: gra dostępna w dwóch wariantach zabawy, jako nauka: poznawania i nazywania kolorów i ich odcieni, nazywania kolorów w języku angielskim, bajkowe ilustracje z ulubionymi zwierzakami dzieci, gra-zabawa w rozróżnianie i łączenie kolorów, Zabawa rozwija: umiejętność łączenia kolorów, słownictwo w języku polskim i angielskim, motorykę małą precyzję.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Data zmiany: 19.12.2023
Katamino Family : wooden puzzle games for 1 or 2 players [Gra planszowa] / André i Johnathan Perriolat ; [ilustracje Stéphane Escapa ; tłumaczenie Marek Baranowski]. - Wimereux (Francja) : Gigamic copyright 2023. - 1 pudełko (18 dużych, drewnianych klocków, drewniana plansza do gry, 2 drewniane przegródki, 40 kart): drewno, karton, kolor ; 31x20x5 cm + instrukcja (15, [1] strona : ilustracje ; 29 cm).
(Gry Planszowe)
Przy wypożyczaniu gry pobierana jest kaucja w wysokości 40 PLN (gotówką).
Liczba graczy: 1-2. Czas gry: 20 minut.
Katamino Gra rodzinna jest dynamiczną układanką i zmuszająca do myślenia zagadką. Rozwija zmysł obserwacji i zdolność logicznego myślenia. To klasyka gier logicznych z "płynnie regulowanym" poziomem trudności. Różne zasady gry powodują, że mogą zacząć się w nią bawić już trzylatki. Korzystając z kolejnych – coraz trudniejszych wariantów rozgrywki sprawia, że gra rośnie wraz z dzieckiem i adresowana jest w nieco zmienionej formie dla 4, 5, 6 i 8-latków. Oczywiście, dorośli amatorzy "gimnastyki mózgu" również znajdą tu coś dla siebie. [www.empik.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Data zmiany: 18.12.2023
Obrazki [Gra planszowa] / Daniela Stöhr, Christian Stohr ; tłumaczenie Kamila Puzdrowska. - Gdańsk : Rebel, [2021]. - 1 gra (92 dwustronnych kart ze zdjęciami, 19 kart z symbolami, 56 żetonów, ramka na obrazek, 4 znaczniki orientacji obrazków, 24 kolorowe kostki, 4 patyki i 4 kamienie, 2 sznurówki, 6 klocków, materiałowy woreczek, notes) : karton, tektura, drewno, kolor ; w pudełku 30x30x7 cm + instrukcja.
(Gry Planszowe)
Przy wypożyczaniu gry pobierana jest kaucja w wysokości 50 PLN (gotówką).
Gra dla 3-5 graczy ; wiek graczy: 8+ ; czas gry 30 min.
Co autor miał na myśli? Kolorowe kostki, sznurki i patyki... Wylosuj zestaw kreatywnych narzędzi, a następnie spróbuj z jego pomocą odzwierciedlić wskazane zdjęcie. Niech inni domyślą się, o którą fotografię chodziło! Obrazki to dynamiczna gra rodzinna z niezwykle prostymi zasadami. Każdy z uczestników będzie starał się odwzorować grafikę z sekretnej karty za pomocą jednego z dołączonych zestawów elementów. A gdy wszyscy skończą swoje prace, przyjdzie czas na odgadywanie, o które obrazki chodziło.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Data zmiany: 18.12.2023
Niedźwiedzie vs Bobasy [Gra planszowa] / Elan Lee, Matthew Inman. - Gdańsk : Rebel, 2019. - 1 gra (mata do gry, 107 kart) : karton, tektura, tkanina, sztuczne futro, kolor ; w pudełku 13x10x8 cm + instrukcja (4 strony : ilustracje ; 29 cm) + Często zadawane pytania ([1] karta złożona).
(Gry Karciane)
(Gry Planszowe)
Przy wypożyczaniu gry pobierana jest kaucja w wysokości 40 PLN (gotówką).
Gra przeznaczona dla 2-5 graczy. Czas gry 20 min.
Siłą napędową gry „Niedźwiedzie vs Bobasy” jest humor i podejście twórców do tematu potworów oraz bobasów. Tutaj wszystko jest na odwrót: potwory to prześmieszne kombinacje potwornej fizjonomii, broni, odzieży i akcesoriów, które uda nam się wylosować, zaś bobasy stanowią groźne, momentami wręcz odpychające swym wizerunkiem armie, nie dające się polubić. Karty z elementami potworów zostały podpisane krótkimi hasłami, dzięki czemu po skompletowaniu swojego bohatera można pęknąć ze śmiechu odczytując jego pełną charakterystykę. [taniaksiazka.pl - opinia użytkownika sklepu] .
Gra twórców gry Eksplodujące Kotki. Twórz niezwykłe niedźwiedzie i inne potwory. Muszą być na tyle silne, by pożreć wredne bobasy, gdy te zaatakują. Wygrywa ten, kto zje najwięcej bobasów! Jak to działa? W swojej turze każdy z graczy wykonuje dwie akcje: zagrywa karty lub dobiera je z jednego z trzech dostępnych stosów. Zagrywanie kart z ręki ma na celu budowanie jak najsilniejszych potworów. Każdy potwór składa się z maksymalnie 5 części ciała, z których każda ma określoną wartość wyrażoną w punktach siły. Naszym celem jest stworzenie jak najsilniejszej armii. Uczestnicy mogą również dobierać karty na rękę. Jeśli podczas dobierania wejdą w posiadanie bobasa, odkładają go w odpowiednie miejsce, wzmacniając tym samym armię dzieciaków. Zarówno armie bobasów, jak i potworów, mogą należeć do jednego z trzech typów. Ma to znaczenie w momencie walki – rywalizować mogą wyłącznie armie tego samego typu. Aby rozpocząć bitwę, gracz musi sprowokować wybraną armię dzieci. W tym celu pomija swoją akcję i mówi głośno “Prowokuję”. Następnie zliczana jest siła wybranej armii dzieci oraz siła armii potworów danego koloru u każdego z graczy. Gracz z najsilniejszą armią potworów, która może pokonać bobasy, wygrywa bitwę i zbiera karty bobasów. Jeśli żaden z graczy nie jest w stanie pokonać armii bobasów, bobasy wygrywają. UWAGA! Wszystkie potwory i bobasy walczą tylko raz! Po walce są odrzucane, niezależnie od wyniku. Gra kończy się w momencie, gry wyczerpią się karty. Wygrywa uczestnik z najwyższą sumą siły pokonanych bobasów. Dlaczego pokochasz tę grę? Jeśli Eksplodujące Kotki Cię zachwyciły, zdecydowanie musisz sięgnąć po Niedźwiedzie vs bobasy! To ten sam humor i luz pod płaszczykiem zupełnie innego tematu. Ta gra, choć wygląda na całkiem prostą, wymaga sporo planowania i strategicznego myślenia! Kluczem do zwycięstwa jest odpowiednie przygotowanie, dostosowanie do warunków i umiejętność zaskoczenia przeciwnika. A wspominaliśmy już o tym, że gra ma futrzaste pudełko? :-)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Data zmiany: 18.12.2023
Skubane kurczaki [Gra planszowa] / autor: Klaus Zoch ; ilustracje: Doris Matthäus ; tłumaczenie: Alicja Skuba, Jakub Maciejewski, Magda Gamrot. - Gdańsk : Rebel, 2022. - 1 pudełko (24 kafelki jajek, 12 ośmiokątnych kafelków wybiegu dla kur, 4 figurki kur (2 kwoki i 2 koguty), 4 pióra z ogonów, instrukcja) : ilustracje ; 30x30x8 cm.
(Gry Planszowe)
Przy wypożyczaniu gry pobierana jest kaucja w wysokości 50 PLN (gotówką).
Liczba graczy: 2-4. Czas gry: 15-20 minut. Wiek graczy: 4+.
Ko, ko, konkretna gra pamięciowa! Dzisiaj w kurniku panuje niezły chaos! W ramach przygotowań do olimpiady kury biegają po wybiegu i kradną sobie nawzajem pióra. Muszą złapać wszystkie rywalki za ogon, jednocześnie pilnując swojego kuperka. Podczas gry w Skubane kurczaki staramy się zapamiętać położenie obrazków na kafelkach wybiegu, co umożliwia nam ruch, a ten z kolei przybliża nas do oskubania przeciwników! Kura, która jako pierwsza oskubie pozostałe, wygrywa, a ten, kto ma dziurawą pamięć… skończy z łysym kuperkiem! .
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W 794 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
Gra planszowa
W koszyku
Data zmiany: 18.12.2023
Mrówki [Gra karciana]/ autorzy: Kim Sehee, Kang Chulku ; ilustracje: Katarzyna Bajerowicz. - Warszawa : Nasza Księgarnia, © 2017. - 1 gra (39 kart mrowiska, 35 kart mrówek, karta megamocy) : karton, kolor ; w pudełku 14x14x5 cm +instrukcja (6 stron : ilustracje ; 12 cm).
(Gry Karciane)
Przy wypożyczaniu gry pobierana jest kaucja w wysokości 10 PLN (gotówką).
Czas gry: 20 min.
Dla 2-6 osób.
Gracze szukają małych mrówek w wielkim mrowisku. Mrówki mają różne kolory i numery. Wykaż się refleksem i jak najszybciej znajdź właściwą mrówkę!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Data zmiany: 18.12.2023
Karaluszek kłamczuszek : edycja królewska [Gra karciana] / Jacques Zeimet ; ilustracje Rolf Vogt. - Wydawnie 3. - Konin : G3, 2019. - 1 pudełko (wiele elementów) ; 11 x 11 x 4 cm.
(Gry Karciane)
Przy wypożyczaniu gry pobierana jest kaucja w wysokości 20 PLN (gotówką).
Czas gry 15-25 min.
Liczba graczy 2-6
Zawartość pudełka: 65 kart, instrukcja.
Edycja królewska „Karaluszka kłamczuszka” to gra o zwierzakach, których nikt nie lubi. Istotną rolę odgrywa tutaj umiejętność blefowania i obserwacja innych graczy. Sprytne oszukiwanie pozwoli wykiwać przeciwników i wcisnąć im jak najwięcej kart.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 794 (1 egz.)
Gra planszowa
Gra planszowa
W koszyku
Data zmiany: 18.12.2023
Wyspa przygód : przygodowa gra karciana dla prawdziwych rozbitków / Michael Palm, Lukas Zach ; [ilustracje Lea Fröhlich, Lisa Lenz]. - Gliwice : Portal Games, copyright 2020. - 1 gra (180 kart składających się na 5 przygód, 65 żetonów, 64 znaczniki, 1 Obóz, 7 kartonowych separatorów, 6 planszetek graczy, 5 pionków graczy, 5 specjalnych kości) : karton, tektura, kolor ; 32x23x8 cm + instrukcja (12 stron : ilustracje ; 31 cm).
(Gry Karciane)
Przy wypożyczaniu gry pobierana jest kaucja w wysokości 50 PLN.
Gra przeznaczona dla 2-5 graczy, wiek 10+. Czas gry 45-90 min.
Wyspa Przygód to pełna wyzwań kooperacyjna gra karciana dla 2-5 osób autorstwa Michaela Palma i Lukasa Zacha. Podzielona jest na rozdziały (przygody), w wyniku których wchodzą nowe karty. Sposób i kolejność w jakiej zostaną dodane, zależy od was, graczy. Zapewnia to regrywalność i nieliniowość rozgrywki. Nie trzeba rozgrywać wszystkich przygód w tym samym gronie (nie jest to kampania legacy), a każda z nich jest w pełni samodzielna, choć rozgrywając nowe scenariusze posiadacie wiedzę z poprzednich przygód. [taniaksiazka.pl] .
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Data zmiany: 18.12.2023
Dorfromantik [Gra planszowa] / Lukas Zach, Michael Palm ; ilustracje Paul Riebe ; projekt graficzny: Jens Wiese; realizacja: Klaus Ottmaier. - Kraków : Wydawnictwo IUVI, copyright 2023. - 1 pudełko (104 kafelki, 33 znaczniki Zadań, 5 drewnianych serc, 1 żeton Balonu, 1 plastikowa podpórka, 1 bloczek punktowania, 1 bloczek kampanii, 5 pudełek z sekretną zawartością do odblokowania) : karton, plastik, kolor ; 29x29x7 cm + instrukcja (4 strony: ilustracje ; 28 cm).
(Gry Planszowe)
Przewidywany czas rozgrywki 30-60 minut.
Przy wypożyczaniu gry pobierana jest kaucja w wysokości 60 PLN.
Poznajcie grę, która określana jest mianem "spa dla mózgu" i oddajcie się rozgrywce w najbardziej relaksujący tytuł planszowy. Dorformantik relaksuje i poprawia samopoczucie, za każdym razem stawiając przed graczami nowe wyzwania, które nie wiążą się z ryzykiem przegranej. To kooperacyjna gra kafelkowa, w której tworzycie urokliwy świat heksagonalnych krajobrazów, jednocześnie starając się realizować zadania powierzone Wam przez mieszkańców. Im wyższe uzyskacie wyniki, tym więcej odblokujecie nowych kafelków, które upiększą Wasz świat. Odblokowana zawartość wzbogaci rozgrywkę o kolejne wyzwania, pozwalając Wam zdobywać jeszcze więcej punktów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Data zmiany: 18.12.2023
Zwierzaki na wsi : gra logiczna dla 1 gracza [Gra logiczna] / desinger: Raf Peeters. - Kraków : Wydawnictwo IUVI Spółka, copyright 2018. - 1 gra (przenośna plansza do gry z przykrywką, 3 króliki, 3 grzybki, 2 lisy, książeczka z 60 zadaniami i ich rozwiązaniami) : plastik, karton, kolor ; w pudełku 25x18x5 cm + instrukcja ([16] stron ; ilustracje ; 12 cm).
(Gry Logiczne)
(SMART GAMES)
Przy wypożyczaniu gry pobierana jest kaucja w wysokości 50 PLN (gotówka).
Wiek 5+. Gra dla 1 gracza.
Gra logiczna, w której Twoje dziecko, korzystając z kolorowych komponentów, pomoże farmerowi umieścić zwierzęta gospodarskie w osobnych zagrodach. Proste zasady i narastający poziom trudności zadań sprawią, że młodzi gracze w naturalny sposób rozwiną swoje zdolności manualne oraz wykorzystają logiczne myślenie. Przyjazna dziecku tematyka i atrakcyjne wydanie zapewnią wiele godzin świetnej rozrywki! Nauka przez zabawę .
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Data zmiany: 18.12.2023
Spór o Bór 2 : na tamę marsz [Gra karciana] / Reiner Knizia ; ilustracje Piotr Sokołowski ; tłumaczenie Michał Szewczyk. - Podłęże : Wydawnictwo Muduko, 2023. - 1 pudełko (60 kart zwierząt, 7 płytek z tamą, 11 kart taktyki, 2 karty pomocy) : tektura, kolor ; w pudełku 21x14x4 cm + instrukcja (12 stron : ilustracje ; 19 cm).
(Gry Planszowe)
(Gry Karciane)
Kaucja zwrotna za wypożyczenie gry wynosi 30 PLN (gotówką).
Liczba graczy: 2. Wiek: 8-99. Czas rozgrywki: 20 minut.
Gra taktyczna.
Gra uczy rywalizacji i strategii.
Strategiczna gra, która sprawdzi, czy potrafisz poprowadzić starannie przemyślaną ofensywę. Umocnij swoją barykadę, nim będzie za późno! Druga odsłona kultowej gry "Spór o bór" przenosi graczy nad wody rwącej i wzburzonej rzeki. Dwie armie zwierząt przygotowują się do zawziętej walki, w której oznaką zwycięstwa będzie uszkodzenie lub całkowite zniszczenie tamy przeciwnika. Twoim zadaniem jest wcielić się w rolę lidera i przy pomocy kart doprowadzić swoje wojsko do triumfu. Czy uda Ci się opracować doskonały plan, by zburzyć drewnianą konstrukcję wroga? Czy obrona własnej zapory zakończy się sukcesem? Kto poniesie największe straty podczas pojedynku?. dwuosobowa gra karciana o rozbudowanej i starannie opracowanej fabule. Uczestnicy muszą wykazać się zdolnościami z zakresu strategii oraz kreatywnego myślenia, tak aby każde kolejne ruchy prowadziły ich do sukcesu. Rozgrywka jednocześnie doskonali umiejętności związane z planowaniem, a także szybkim podejmowaniem decyzji. Barwna i niezwykle realistyczna oprawa graficzna kart sprawi, że gracze poczują się jak na prawdziwym polu bitwy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Data zmiany: 18.12.2023
Kiki Ricky / autor Gunter Baars, ilustracje Kinetic. - Ravensburg: Ravensburger Spieleverlag, 2007. - 1 makieta do gry (stodoła z belami słomy), 1 gniazdo z kogutem i rynną, 4 przeszkody (bańka na mleko, beczka, wiadro, polewaczka),12 kur (z trzema różnymi nakryciami głowy), 2 kostki z symbolami , 1 jajko , instrukcja
(Gry Planszowe)
Autor
Forma i typ
Dziedzina i ujęcie
Kogut zakradł się do stodoły i usadowił na środku gniazda. I teraz ten zuchwały jegomość rzuca w dodatku jajkami! "Trzeba wypędzić koguta", myślą kury i nacierają na koguta. Czy uda się odważnym kurom przy odrobinie szczęścia i zręczności ominąć latające jajka i wdrapać się na bele słomy? Wygrywa ten gracz, który jako pierwszy dotrze do celu na grzbiet koguta. Gracz musi jeszcze raz wyrzucić kostką odpowiednie nakrycie głowy, żeby móc skoczyć z najwyższego stopnia bel ze słomy na grzbiet koguta.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Data zmiany: 14.12.2023
Pierwsze zdania : taktyczna gra quizowa [Gra quizowa]. T. 1. - Wydanie I - Warszawa : Pierwsza Strona, 2020. - 1 pudełko : karton, tektura, kolor ; w pudełku 18x13x8 cm + instrukcja (4 strony ; 13 cm).
(Gry Quizowe)
Przy wypożyczaniu gry pobierana jest kaucja w wysokości 40 PLN (gotówką).
Zawartość pudełka: 50 złożonych kart z pytaniami.
Liczba graczy: dowolna.
„Pierwsze zdania” to znakomita propozycja zarówno dla tych, którzy kochają i znają literaturę, jak i dla tych, którzy świat literatury dopiero odkrywają. Reklama Sprawdź swoją książkową wiedzę Gra polega na rozpoznawaniu autora i jego dzieła po pierwszym zdaniu - od Sienkiewicza przez Konwickiego i Lema po Tokarczuk, Myśliwskiego i Bator oraz od Tołstoja i Orwella przez Marqueza i Lewisa Carrolla po J.K. Rowling i Houellebecqa. Rozpoznanie odbywa się w trzech krokach, poprzez odczytywanie kolejnych fragmentów pierwszego zdania utworu zapisanych na pięciodzielnej karcie. Ostatnia strona karty zawiera prawidłową odpowiedź. W grze może brać udział dowolna liczba uczestników indywidualnych lub zespołów. Chociaż zwycięża ten, kto rozszyfruje najwięcej utworów, w tej zabawie literackiej chodzi nie tyle o zgadywanie czy nagradzanie za dobrą pamięć, ile o to, by przyglądając się pierwszym zdaniom z uwagą i szacunkiem, na jakie zasługują, znajdować przyjemność w ich rozszyfrowywaniu i rozpoznawaniu ich autorów [lubimyczytac.pl] .
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Data zmiany: 11.12.2023
Dzień i noc [gra logiczna]. - Kraków : Iuvi Games, 2020. - 1 gra (1 stelaż, 10 drewnianych klocków, drewniana podstawka, 24 dwustronne karty) : karton, drewno, kolor ; w pudełku 29x24x8 cm + instrukcja (1 strona ; 12 cm).
(Gry Logiczne)
(SMART GAMES)
Przy wypożyczaniu gry pobierana jest kaucja w wysokości 60 PLN (gotówką).
Gra dla jednej osoby.
Czas gry: do 15 min.
Witaj w świecie gry "Dzień i Noc" - logicznej układanki dla najmłodszych. Dziecko rozwiązując kolejne zadania "dzienne", polegające na odpowiednim układaniu klocków, ćwiczy koncentrację i zdolności manualne. Dla małych graczy, szukających większych wyzwań przygotowano zadania "noce", które dodatkowo trenują wyobraźnię i zdolności analityczne! Proste zasady, duże, bezpieczne elementy i możliwość zabawy jak w zwykłe klocki - to gotowy przepis na świetna gra na długie popołudnia! Nauka przez zabawę, to wspólna cecha wszystkich Smartów! Poznaj je już dziś!.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Data zmiany: 06.12.2023
Powiatowe memory województwa łódzkiego [Gra planszowa]. - Ozorków : Polskie Stowarzyszenie Ludzi Cierpiących na Padaczkę Oddział łódzki, 2023. - 1 gra (84 kartoniki) : karton, tektura, ilustracje, wielokolorowy ; w pudełku 18x26x5 cm + regulamin gry ([1] strona A4).
(Gry Planszowe)
Liczba graczy: [nieokreślona].
Wiek graczy: [nieokreślony].
Gra powstała w ramach Zadania publicznego współfinansowanego z budżetu Samorządu Województwa Łódzkiego.
„Powiatowe memory województwa łódzkiego” to gra, która powstała dzięki podopiecznym Polskiego Stowarzyszenia Ludzi Cierpiących na Padaczkę Oddziału łódzkiego. Ciężko pracowali, aby wybrać zabytki województwa łódzkiego, które skradły ich serca. Na kafelkach można znaleźć 42 zabytki z każdego powiatu województwa łódzkiego. Gra została rozesłana do placówek ogólnodostępnych w każdym powiecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Data zmiany: 05.12.2023
Super farmer / autor gry Karol Borsuk ; ilustracje Piotr Socha. - Warszawa : Granna, 2020. - 1 gra (2 dwunastościenne kostki, 120 kartoników z obrazkami zwierząt, 4 żetony psów, 2 żetony dużych psów) : karton, kolor ; w pudełku 25x25x7 cm + instrukcja (10 stron : ilustracje ; 15 cm).
(Gry Edukacyjne)
(GraMY!)
Przy wypożyczaniu gry pobierana jest kaucja w wysokości 30 PLN (gotówką).
Gra rodzinna dla 2-6 graczy w wieku od 6 lat.
Czas gry: 30 minut.
Superfarmer – planszowa gra rodzinna Super Farmer to kultowa gra rodzinna o strategiczno-ekonomicznym podłożu, znana od kilkudziesięciu lat, odpowiednia dla dzieci i dorosłych. Dzięki niej wcielasz się w hodowcę zwierząt, którego ambicją jest zostanie superfarmerem. Żeby osiągnąć ten tytuł musisz zdobyć przynajmniej po jednym przedstawicielu kilku gatunków zwierząt dostępnych w rozgrywce. Żeby to osiągnąć rozmnażasz swoje zwierzęta, handlujesz nimi i wymieniasz z stadem ogólnym. Ale uważaj! W okolicy grasują wilki i lisy, które mogą zniszczyć twoją hodowlę. Czy podejmiesz wyzwanie i staniesz się najlepszym farmerem w okolicy? Gra w wersji podstawowej zachowuje wszystkie zasady gry z innych edycji wydania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Data zmiany: 04.12.2023
Emo-memo : rozwój emocjonalny [Gra planszowa] / Joanna Baranowska i Sylwia Anderson-Hanney; ilustracje Beata Kostuch - Wiśniewska. - Milanówek : Wydawnictwo Pozytywna Dyscyplina J.R. Baranowscy, 2018. - 1 gra (24 pary kartoników z emocjami, instrukcja zawierająca podstawowe informacje dotyczące rozwoju samoregulacji u dzieci oraz pomysły na wykorzystanie gry do zabawy i nauki - broszurka 16 stron, 3 bonusy video, które pomogą Ci uczyć się emocji oraz bawić z dzieckiem za pomocą gry) : tektura, kolor ; w pudełku 11x11x4 cm : ilustracje.
(Gry Planszowe)
Czas gry: 15-20 min.
Liczba graczy 2-4.
EMO-MEMO to gra wspomagająca rozwój emocjonalny i rozwój samoregulacji u dzieci od 1 do 100 lat. Radość, smutek, złość – cała gama uczuć, które stanowią prawdziwe wyzwanie w procesie wychowawczym. Pierwszym krokiem, aby nad nimi zapanować, jest je dostrzec, nazwać, oswoić i zaakceptować, by świadomie nimi sterować. Nieoswojone, nierozumiane mogą mieć niszczącą moc, choć tak naprawdę są naszymi największymi przyjaciółmi. Towarzyszą nam od urodzenia do śmierci jako źródło informacji i drogowskaz. Nadają smak każdej minucie życia. Jak je oswoić i się z nimi zaprzyjaźnić? Jak pomóc dzieciom i sobie lepiej je rozumieć? Oswajanie emocji przez ich nazywanie pomoże dzieciom (i dorosłym): zapanować nad swoimi reakcjami, uwrażliwić się na pierwsze symptomy stresu szybciej dochodzić do porozumienia. Nazywanie emocji jest bardzo silnym narzędziem wspierającym samoregulację.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W 794 (2 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Data zmiany: 04.12.2023
(Gry)
Najlepsze wsparcie dla zagonionego rodzica POZYTYWNA DYSCYPLINA to klasyczna metoda wychowawcza, oparta na wzajemnej miłości i szacunku wywodząca się z nurtu psychologii indywidualnej Alfreda Adlera. Nie mamy czasu wertować książek, nie mamy czasu uczyć się formułek na pamięć, a kolorowe przykuwające wzrok karty z sugestywnymi obrazkami same się proszą, żeby je przeglądać i… przypominają o tym, co możesz jeszcze zrobić, żeby się dogadać z dzieckiem.Przykładowe tematy kart: Działaj bez słów - jako rodzice za dużo gadamy i dzieci się w tym gubią. Plan działania - dzieci potrzebują planu i są dumne, gdy same go stworzą lub pomogą w jego stworzeniu. Skoncentruj się na wspólnym poszukiwaniu rozwiązania. Daj ograniczony wybór.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Data zmiany: 20.11.2023
Supernogi stonogi : XXXL/ Klaus Kreowski ; ilustracje Maciej Szymanowicz. - Warszawa : Egmont Polska, copyright 2022. - 1 gra (wiele elementów) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 42x30x7 cm + instrukcja.
(Gry Planszowe)
Liczba graczy: 2-6 osób. Czas gry: 15 minut.
przy wypożyczaniu gry pobierana jest kaucja w wysokości 50 PLN (gotówką).
Zawiera: Instrukcję, Elementy podstawowej gry: 4 płytki z początkami stonóg, 15 płytek z butami (po 3 z każdego koloru), 4 kostki Elementy dodatkowe: 10 płytek z ogonkami, 6 płytek ze złotym butem, 6 płytek z bosą stopą, 2 dodatkowe płytki z początkami stonóg, drugi zestaw 5 płytek z 4 butami (po 1 w każdym kolorze)
„Supernogi stonogi XXXL” to wielkoformatowa wersja bestsellerowej gry dla dzieci „Supernogi stonogi”. Zawiera wielkoformatowe elementy znane z podstawowej gry oraz 4 rozszerzenia urozmaicające rozgrywkę. 2 dodatkowe stonogi umożliwiają grę w 5–6 osób. Wykonaj sekretne zadanie i dołóż do swojej stonogi fikuśny ogonek z dodatkowymi butami. Bosa stopa pozwoli ci wykonać dodatkowy rzut kostkami! Złoty but da ci przewagę nad innymi graczami. Ale nie tak łatwo go zdobyć…
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Data zmiany: 08.11.2023
Między półkami : książkowa układanka [Gra logiczna] / twórcy gry: Gilit Metuki, Ronnie Manor, Theora Concept LTD; opracowanie graficzne: Orit Zohar. - Gdańsk : Rebel, 2023. - 1 gra (40 kart zadań, 12 drewnianych książek, 2 drewniane półki, kot, poziomnica, instrukcja) : karton, plastik, tektura, kolor ; w pudełku 24x18x7 cm).
(Gry Logiczne)
Przy wypożyczaniu gry pobierana jest kaucja w wysokości 40 zł (gotówką).
Oryginalna trójwymiarowa układanka, dzięki której poćwiczysz wyobraźnię przestrzenną i planowanie. Wybierz kartę zadania, przygotuj wskazane na niej elementy, a następnie ułóż je na dolnej półce tak, żeby górna półka była równoległa do podłoża. Do dyspozycji masz 12 książek o różnych kształtach oraz jednego przebiegłego kota, a po skończonej pracy możesz sprawdzić efekty za pomocą specjalnej poziomnicy! W pudełku znajdziesz 40 wyzwań o rosnącym poziomie trudności – rozwiąż je wszystkie, a Twoja biblioteka stanie się wzorem dla innych! .
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W 794 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej