Gry komputerowe
Sortowanie
Źródło opisu
KATALOG GŁÓWNY
(41)
Forma i typ
Książki
(41)
Proza
(11)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(9)
Poradniki i przewodniki
(7)
Komiksy i książki obrazkowe
(5)
Publikacje informacyjne
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(34)
wypożyczone
(8)
tylko na miejscu
(6)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dzieci
(18)
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(23)
Czytelnia dla Dorosłych
(5)
Dział wewnętrzny
(2)
Autor
Jezierski Paweł (bibliotekarz)
(5)
Górski Mariusz
(4)
Hikiert Anna
(4)
Przylipiak Wojciech
(4)
Stępiński Tomasz (1986- )
(4)
Tomczyk Tomasz
(4)
Nagielski Michał
(3)
Czartoryski Bartosz
(2)
Kegel Anastasija
(2)
Marsh Ryan
(2)
Milton Stephanie
(2)
Rebelski Bartosz
(2)
Schreier Jason
(2)
Stanley Juliet
(2)
Augustyniak K
(1)
Augustyniak W
(1)
Batylda Marcin (1979- )
(1)
Bańka Michał
(1)
Biagłogłowski Patryk
(1)
Binkowska Magdalena
(1)
Bove John-Paul
(1)
Brown Box
(1)
Błędowska Magdalena
(1)
Cawthon Scott (1971- )
(1)
Cawthon Scott (1971- ). (pol.)
(1)
Chróściński Radosław
(1)
Cooper Elley
(1)
Davey Joey
(1)
Deaver Jeffery (1950- )
(1)
Drewnowski Jacek
(1)
Droga Katarzyna (1965- )
(1)
Dunbar Max
(1)
Dyduch Mariusz
(1)
Dąbrowski Grzegorz (tłumacz)
(1)
Flamma Adam
(1)
Galas Paweł
(1)
Gołąb Monika
(1)
Green Jonathan
(1)
Gudsnuk Kristen
(1)
Górniak Mateusz (1996- )
(1)
Halas Paul
(1)
Hernas Marcin
(1)
Holcman Szymon
(1)
Izydoryczyk Dominik
(1)
Jabłoński Janusz (dziennikarz)
(1)
Jacobson Tyler
(1)
Jakubowiak Maciej (1987- )
(1)
Jasitczak Joanna
(1)
Jefferson Ed
(1)
Jurkowska Małgorzata
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Karaś Marcin
(1)
Kawalec Wojciech
(1)
Kaźmierczak Marcin
(1)
Kearney Kirsten
(1)
Kid Cube
(1)
Komark Michael
(1)
Kosman Marcin
(1)
Kozłowski Włodzimierz
(1)
Kościów Aleksander (1974- )
(1)
Krzymianowski Grzegorz
(1)
Kurkowska Karolina
(1)
Kusz Sylwia
(1)
Kędzierska-Zaporowska Magdalena
(1)
Kłodecki Mateusz
(1)
Lafuente Joana
(1)
Lewandowicz-Nosal Grażyna
(1)
Lewandowski Paweł
(1)
Lipińska Joanna
(1)
Lisowski Rafał (1981- )
(1)
Majewski Tomasz
(1)
Marcysiak Wiesław (1962- )
(1)
Millet
(1)
Mull Brandon (1974- )
(1)
Niewczas Artur
(1)
Nowowiejska Helena
(1)
Olechnowicz Zofia Anna
(1)
Olszyński Krzysztof Hubert
(1)
Papczyński Marcin
(1)
Pelc Joanna
(1)
Pieda Maciej
(1)
Piskorek Łukasz
(1)
Pol Erick
(1)
Pollard Ian
(1)
Porzycki Jakub
(1)
Praski Łukasz
(1)
Rekulak Jason
(1)
Riordan Jane
(1)
Ronek Hubert (1979- )
(1)
Saboten
(1)
Singh Mahendra
(1)
Skibińska Ewa
(1)
Starosta Marek
(1)
Stone Sarah
(1)
Stuckey John
(1)
Stępiński Tomasz
(1)
Swanland Raymond
(1)
Szczepanik Paweł
(1)
Słupiński Kamil
(1)
Taper Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(20)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(34)
Kraj wydania
Polska
(40)
Język
polski
(40)
Odbiorca
14-17 lat
(10)
9-13 lat
(10)
Młodzież
(10)
Dzieci
(6)
18+
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(14)
Literatura amerykańska
(11)
Literatura angielska
(1)
Literatura francuska
(1)
Temat
Polska
(2955)
Kobieta
(2875)
Miłość
(2260)
Rodzina
(2131)
Tajemnica
(1925)
Gry komputerowe
(-)
Przyjaźń
(1812)
Literatura polska
(1697)
Wojna 1939-1945 r.
(1467)
Poezja polska
(1466)
Śledztwo i dochodzenie
(1455)
Zabójstwo
(1402)
Relacje międzyludzkie
(1358)
II wojna światowa (1939-1945)
(1001)
Zwierzęta
(942)
Uczucia
(898)
Magia
(763)
Literatura
(758)
Trudne sytuacje życiowe
(726)
Dzieci
(705)
Język polski
(672)
Małżeństwo
(669)
Życie codzienne
(652)
Żydzi
(647)
Rodzeństwo
(627)
Podróże
(625)
Nastolatki
(615)
Wybory życiowe
(610)
Pamiętniki polskie
(584)
Sekrety rodzinne
(572)
Policjanci
(554)
Osoby zaginione
(532)
Dziewczęta
(522)
Dziecko
(507)
Publicystyka polska
(504)
Warszawa
(495)
Powieść obyczajowa (dla dzieci)
(486)
Historia
(482)
Humor
(466)
Opowiadanie polskie
(448)
Wojsko
(447)
Polityka
(438)
Powieść polska (dla dzieci)
(432)
Śmierć
(432)
Dziennikarze
(431)
Kultura
(431)
Sztuka
(423)
Psy
(418)
Kucharstwo
(414)
Uczniowie
(404)
Bibliotekarstwo
(395)
Samotność
(392)
Filozofia
(390)
Boże Narodzenie
(378)
Opowiadanie polskie (dla najmłodszych)
(378)
Matki i córki
(374)
PRL
(365)
Relacja romantyczna
(363)
Wojna
(361)
Przestępczość zorganizowana
(358)
Powieść angielska
(357)
Obyczaje i zwyczaje
(351)
Język angielski
(349)
Przedsiębiorstwo
(348)
Sieradz (woj. łódzkie ; okręg)
(348)
Strach
(346)
Arystokracja
(345)
Opowiadanie obyczajowe
(344)
Pisarze
(338)
Spisek
(335)
Przyroda
(331)
Władcy
(330)
Policja
(324)
Uprowadzenie
(322)
Seryjni zabójcy
(319)
Koty
(313)
Mężczyzna
(313)
Ruch oporu
(308)
Młodzież
(306)
Prywatni detektywi
(305)
Lekarze
(300)
Społeczeństwo
(291)
Zjawiska paranormalne
(290)
Powieść przygodowa (dla dzieci)
(288)
Zemsta
(287)
Ludzie a zwierzęta
(283)
Wychowanie w rodzinie
(279)
Religia
(277)
Zdrada
(274)
Trauma
(272)
Wakacje
(271)
Odżywianie
(270)
Dramat polski
(268)
Wiersze polskie (dla najmłodszych)
(268)
Nauka
(266)
Encyklopedia polska
(265)
Matematyka
(260)
Szpiegostwo
(259)
Dojrzewanie
(258)
Opowiadanie obyczajowe (dla dzieci)
(256)
Pisarze polscy
(255)
Temat: dzieło
Biblioteka w szkole (czasopismo)
(1)
Bibliotekarz (czasopismo)
(1)
Bravo (czasopismo)
(1)
Doctor Who (serial filmowy)
(1)
Jeden z dziesięciu (teleturniej)
(1)
Koło fortuny (teleturniej)
(1)
Machina (czasopismo)
(1)
Milionerzy (teleturniej)
(1)
Na Sieradzkich Szlakach (czasopismo)
(1)
Playboy (czasopismo)
(1)
Stranger Things (serial filmowy)
(1)
Twin Peaks (serial filmowy)
(1)
Tylko Rock (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1901-2000
(5)
1989-2000
(5)
1945-1989
(4)
Temat: miejsce
Sieradz (woj. łódzkie)
(5)
Polska
(3)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(2)
Dolina Krzemowa (Stany Zjednoczone)
(1)
Fajstos (Grecja ; miasto dawne)
(1)
Grójec Wielki (woj. łódzkie, pow. sieradzki, gm. Złoczew)
(1)
Japonia
(1)
Mokotów (Warszawa ; część miasta)
(1)
Night City (miasto fikcyjne)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Uników (woj. łódzkie, pow. sieradzki, gm. Złoczew)
(1)
Warszawa
(1)
Warta (rzeka)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
ZSRR
(1)
Zduńska Wola (woj. łódzkie)
(1)
Złoczew (woj. łódzkie, pow. sieradzki, gm. Złoczew)
(1)
Śląsk
(1)
Gatunek
Opracowanie
(7)
Poradnik
(7)
Publikacja bogato ilustrowana
(5)
Science fiction
(4)
Wywiad dziennikarski
(4)
Fantastyka
(3)
Fantasy
(3)
Kalendarium
(3)
Komiks
(3)
Powieść
(3)
Powieść przygodowa
(3)
Esej
(2)
Powieść obyczajowa
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Publicystyka
(2)
Horror
(1)
Informator
(1)
Komiks biograficzny
(1)
Kronika
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opowiadania i nowele przygodowe
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Powieść graficzna
(1)
Recenzja
(1)
Relacja
(1)
Sensacja
(1)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(11)
Kultura i sztuka
(10)
Historia
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Etnologia i antropologia kulturowa
(6)
Literaturoznawstwo
(6)
Informatyka i technologie informacyjne
(5)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(3)
Rozwój osobisty
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Religia i duchowość
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
41 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział wewnętrzny
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I 02 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Minecraft)
Na okładce podtytuł: Przewodnik poszukiwacza przygód. Na okładce: Mojang wydanie oficjalne.
Ta książka to dzieło życia poszukiwacza przygód, który podjął się wyjątkowej misji odnalezienia najcenniejszych skarbów Minecrafta. Dzięki pięknym, ręcznie rysowanym mapom każdego z biomów Świata Podstawowego, a także straszliwych wymiarów Netheru i Kresu poznasz zakątki tajemniczego świata Minecrafta oraz wiele niezwykłych budowli i mobów, które będzie ci dane po drodze spotkać. Dodatkowym bonusem będą cenne łupy, na które trafisz podczas swoich wędrówek! [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W 7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Minecraft)
Na okładce: Celebrating 10 years.
Pojawiający się na kartach tej książki zespół ekspertów Minecrafta przekazuje czytelnikom swoją cenną wiedzę: Sparks pomaga w stworzeniu niesamowitych budowli i opowiada o ofertach minecraftowego sklepiku Marketplace; z Montym będzie można przeżyć niesamowite przygody i poznać jego dziesięć ulubionych mobów; Bear - ekspert od przetrwania - rzuca Jebowi wyzwanie i zaprasza do gry w „Co byś wolał?”, a z nieustraszoną Scout będzie można wyruszyć na wyprawę po skarb.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W 793 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wojna Cukierkowa / Brandon Mull ; 2)
Tytuł oryginału: "Arcade catastrophe" 2012.
Stanowi cz. 2 cyklu "Wojna cukierkowa". Cz. 1 pt.: Wojna cukierkowa.
Poznaj dalsze losy przyjaciół z miasteczka Colson. Zobacz, co tym razem przytrafi się bohaterom serii pt. "Wojna cukierkowa"."Wojna cukierkowa" i "Wojna cukierkowa. Awantura w salonie gier", to dwie porywające powieści dla dzieci, przedstawiające losy Nate'a i jego przyjaciół. Chłopiec w wieku dziesięciu lat przyjeżdża wraz z rodzicami do miasteczka Colson. To właśnie tam poznaje trójkę swoich rówieśników, którymi są: Summer, Gołąb i Trevor. Bohaterowie przeżywają niezwykłe przygody.Nate, Summer, Gołąb i Trevor stawili rok temu czoła przed Belindzie White i w ten sposób uratowali miasteczko Colson. Po tych wydarzeniach zła czarodziejka przemieniła się w rówieśniczkę młodych bohaterów, a także straciła pamięć. Jako Linda, nastolatka ma pomóc czwórce przyjaciół poradzić sobie z kolejnym wyzwaniem. W okolicy został otwarty nowy salon gier, oferujący w ramach wygranej niezwykłe nagrody. Nate, Trevor, Gołąb i Summer podejrzewają jednak, że z tym miejscem coś jest nie tak. Jak się okazuje, właścicielem salonu gier jest brat Lindy, Jonas White! To bezwzględny czarodziej, który chce stać się właścicielem najpotężniejszego na Ziemi talizmanu. [www.taniaksiazka.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W III F (1 egz.)
Książka
W koszyku
Immersja : Fajstos - opowieść o przyszłości / Erick Pol. - Warszawa : Uroboros - Grupa Wydawnicza Foksal, copyright 2018. - 572, [4] strony : ilustracje ; 21 cm.
Niedaleka przyszłość, czas sztucznych inteligencji. Ben, pracownik instytutu badawczego, bierze udział w eksperymencie naukowym, dzięki któremu jego umysł wkroczy w świat Fajstos, 1627 lat p.n.e. System AIAM, do którego zostały wprowadzone dane archeologiczne, tworzy świat, jaki istniał wiele lat temu na Krecie. Dla Bena ma to być niczym udział w doskonałej grze komputerowej, w której będzie mógł badać przeszłość wszystkimi zmysłami, a zdarzenia będą się toczyć w interakcji wirtualnego świata z nim jako uczestnikiem gry. Tymczasem do gry wkraczają kolejni uczestnicy: wybitna sportsmenka Arnike, zaproszona przez instytut, wysłannik wojska John, agentka Kiri Nakai oraz wirtualni turyści, wśród których jest Luigi Badson, jeden z najbardziej wpływowych ludzi na świecie, wcześniej hierarcha, później likwidator majątku kościelnego. Idylliczny, wydawałoby się, świat rozsypuje się jak domek z kart, gdy wybucha wulkan na wyspie Thera (obecnie Santoryn). Dotychczasowe zasady, którymi kierowała się społeczność, zaczynają tracić swą moc, a do głosu dochodzą przemoc oraz strach…
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W IV F (1 egz.)
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 884-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 0 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sex, disco i kasety video : Polska lat 90. / Wojciech Przylipiak. - Wydanie I. - Warszawa : Muza - Sport i Turystyka, 2021. - 333, [3] strony : fotografie kolorowe ; 22 cm.
Lata 90. to czas szczególny. Kapitalizm po polsku dopiero raczkował i trzeba się było odnaleźć w nowych realiach. Niektórzy szybko się dostosowali – zbijali fortuny na produkcji pirackich kaset, handlowali, nagrywali, przegrywali albo kręcili filmy erotyczne. To również czas rozkwitu polskiej popkultury – wyrosłej z jednej strony z szarości i absurdu przełomu lat 80. i 90., a z drugiej z zachodniej popkultury, z której czerpaliśmy garściami, często bezkrytycznie. Autor rozmawia ze świadkami i uczestnikami tamtych przemian, m.in.: właścicielem wypożyczalni kaset VHS, stadionowym handlarzem , twórcami gier video i kelnerką w nocnym klubie. O swoim biznesie z lat 90. opowiadają właściciele małej gastronomii, pierwsze szalone kroki w prywatnej stacji radiowej wspomina redaktor naturszczyk, a wydawca różowej prasy przybliża polski rynek erotyczny. Jak oswajaliśmy się z supermarketami i jak rozpalał emocje pierwszy McDonald’s nad Wisłą? Kto dyktował modowe trendy, jak wyglądały reklamy telewizyjne, co jedliśmy na mieście, jakich filmów szukaliśmy w wypożyczalniach i co groziło za oddanie nieprzewiniętej kasety? Po jakie komiksy chodziliśmy do kiosków? Jak zaczął się w Polsce hip-hop i kto sprzedawał po sto tysięcy płyt? Książka Wojciecha Przylipiaka to reportaż o rzeczywistości lat 90. Nie ma tu wielkiej polityki, są za to codzienne rozrywki, zwyczajne pasje, ekscytacje i nadzieje Polaków tamtych lat. To książka o pokoleniu, ludziach, opowiedziana przez ich historie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uroczy, zabawny i poruszający hołd dla wszystkich poszukujących miłości maniaków komputerowych i odmieńców na całym świecie. Aż do maja 1987 roku czternastoletni Billy Marvin z Wetbridge, w stanie New Jersey, jest maniakiem komputerowym, ale mimo to szczęśliwym. Popołudnia spędza z kolegami, nieustannie przesiadując przed telewizorem, sycąc się ciastkami, debatując, kto z kim by wygrał (Rocky Balboa czy Freddy Krueger? Bruce Springsteen czy Billy Joel? Magnum P.I. czy T.J. Hooker?), oraz programując gry wideo na swoim Commodore 64 do późna w nocy. Ale wtedy "Playboy" publikuje zdjęcia hostessy z teleturnieju "Koło Fortuny" - Vanny White, Billy poznaje Mary Zelinsky, znakomitą programistkę, i wszystko nieodwracalnie się zmienia…
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W IV P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tworzenie gier komputerowych w dzisiejszych czasach jest często bardziej fascynujące niż efekt końcowy. Jason Schreier zabiera czytelników w niezwykłą podróż za kulisy przemysłu gier wideo, gdzie twórcą może być zespół 600 przepracowanych geeków lub jeden geniusz. Opisując artystyczne wyzwania stojące przed producentami, techniczne bariery, żądania graczy i pracę przypominającą robotę w korporacji, autor dochodzi do wniosku, że każda z gier jest swoistym cudem. To podróż do istnego piekła, jakim jest świat twórców gier, a jednocześnie hołd dla wszystkich tych, którzy próbują sprostać niebotycznym oczekiwaniom otoczenia i stworzyć najlepszą grę, jaką tylko można sobie wyobrazić.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 793/799 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przemysł gier jest zarówno prestiżowy, jak i nieprzewidywalny. Opierając się na licznych wywiadach z producentami przełomowych gier, takich jak BioShock Infinite, Epic Mickey czy Dead Space, Jason Schreier pisze o szokujących decyzjach, które doprowadziły do zamknięcia firm odpowiedzialnych za te produkcje. Wciśnij reset opowiada o osobach z krwi i kości, których życie diametralnie zmieniło się po nagłej likwidacji studia – ludzie ci z czasem doszli do siebie i zrobili krok naprzód lub zupełnie porzucili świat gier. Schreier kreśli prawdziwy portret branży, nie unikając kontrowersyjnych historii dotyczących wrogich przejęć, szefów tyranów, korporacyjnych dramatów czy czeków bez pokrycia. Przypomina losy Curta Schillinga z Boston Red Sox, który wymyślił sobie, że stanie na czele studia, które zdetronizuje World of Warcraft. Autor zadaje niewygodne pytania: skoro branża rośnie jak nigdy przedtem, to czemu tak trudno wyżyć z tworzenia gier i czy biznes ten ma szansę się zmienić, zanim będzie za późno.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 793/799 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Minecraft)
Na okładce: jak krok po kroku zaprojektować arcydzieła zainspirowane budynkami z całego świata!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W 7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kalendarium popkulturowe 2022 / Tomasz "Kruszon" Stępiński. - Wydanie na rok 2022. - [Sieradz] : [Klub Miłośników Fantastyki "Sagitta"], copyright [2021]. - [50] stron : ilustracje ; 21 cm.
Kalendarium popkulturowe na rok 2022 przygotowane przez członków Klubu Miłośników Fantastyki "Sagitta", działającego przy Powiatowej Bibliotece Publicznej im. Władysława Broniewskiego w Sieradzu w ramach Dyskusyjnych Klubów Książki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 0 (3 egz.)
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R 0 (1 egz.)
Dział wewnętrzny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. R 0 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 0 (1 egz.)
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R 0 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 0 (1 egz.)
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R 0 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Odbiorca
Przynależność kulturowa
Poziom: III
Klasyfikacja: Prz
Bela żyje w niedalekiej przyszłości, kiedy stacjonarne komputery i laptopy to już przeżytek, a nastolatkowie zamiast podręczników noszą do szkoły supernowoczesne Brainy. W dniu swoich trzynastych urodzin dziewczyna znajduje ukryty w kanapie stary pendrive. W towarzystwie Leo, najlepszego przyjaciela i matematycznego geniusza, Bela uruchamia pendrive i daje się wciągnąć w komputerową grę logiczną, do której zaprasza ich przewodnik, tajemniczy Mister X. Wkrótce okazuje się, że intrygująca łamigłówka ma drugie dno, a kolejne wskazówki niespodziewanie ujawniają rodzinną tajemnicę…
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W III Prz (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Minecraft)
Forma i typ
Przynależność kulturowa
Poziom: III
Klasyfikacja: F
Najnowsza oficjalna powieść ze świata Minecrafta to historia bohaterskiej walki o przetrwanie! Gdy do Kresu wkraczają ludzie, para endermanów musi zdecydować po czyjej stronie stanąć. Fin i Mo – bliźniacze rodzeństwo endermanów – odkąd sięgają pamięcią, mieszkają w tajemniczej krainie zwanej Kresem. Myszkują w starożytnych ruinach, na obrzeżach wielkiego miasta Telos, pod czujnym spojrzeniem potężnego smoka. Na statku, który nazywają domem, mają wszystko, czego im potrzeba. Wiedzą wszystko, co powinni wiedzieć o swoim świecie — a przynajmniej tak im się wydaje, dopóki nie zjawiają się intruzi z innego wymiaru. Najeźdźcy zwani ludźmi przybywają rabować skarby i zabić Smoka Kresu. Fin i Mo są gotowi bronić swojego domu, ale kiedy stają twarzą w twarz z ludźmi, odkrywają, że nie są przygotowani do walki tak dobrze, jak sądzili. Zaskoczone rodzeństwo trafia w sam środek wojny ludzi z endermanami, wojny o przyszłość ich domu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W III F (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cyfrodziewczyny : pionierki polskiej informatyki / Karolina Wasielewska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Krytyki Politycznej, 2020. - 295, [8] stron : fotografie, faksymilia ; 21 cm.
Akuszerkami informatyki w Polsce były kobiety. W PRL na równi z mężczyznami konstruowały i programowały pierwsze komputery. Wiele bohaterek tej książki pracowało na stanowiskach kierowniczych, dostawało nagrody za swoje projekty i wynalazki, cieszyło się uznaniem w kraju i za granicą. I to właśnie ich herstorie przypomina autorka książki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 0 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cyberpunk 1982-2020 / Michał Wojtas. - Wydanie I. - Kraków : Znak Horyzont, copyright 2020. - 365, [3] strony, [14] stron tablic : fotografie, ilustracje ; 22 cm.
Cyberpunk to nocna metropolia rozświetlona neonami w każdym języku świata, z plątaniną uliczek, na których można kupić cybernetyczną miłość, przeżyć czyjeś wspomnienia, wszczepić dodatkową rękę i zostać przerobionym na organy zamienne. W tym popkulturowym labiryncie twoim przewodnikiem będzie Michał Wojtas, prezentujący olbrzymie grono twórców - od azjatyckich po amerykańskich - którzy, inspirując się nawzajem, tworzyli hipnotyzującą wizję przyszłości, świata dotkniętego przez zmiany klimatyczne i wojnę korporacji czyniących ludzi i ich tożsamość chodliwym towarem. Brzmi znajomo, prawda? Mamy za sobą rok 2019, w którym toczy się akcja filmów Łowca androidów i Akira. Wizje świata przyszłości roztoczone przez twórców tych popkulturowych ikon sprzed ponad 30 lat okazały się zaskakująco trafne. Ale nikt się wtedy nie spodziewał, że to właśnie w 2019 roku polski producent gier komputerowych na najważniejszych dla branży targach ogłosi datę premiery swojego nowego tytułu i zaangażuje jednego z najbardziej rozpoznawalnych hollywoodzkich aktorów. Kluczowej postaci w grze swej twarzy i głosu użyczy Keanu Reeves. Mimo że historia cyberpunka toczy się od dobrych kilkudziesięciu lat w najodleglejszych miejscach na świecie, to właśnie Polska niespodziewanie dopisze istotny rozdział do historii tego gatunku, windując go na nowy poziom rozpoznawalności. Ta książka opowiada jego najpełniejszą historię. Michał Wojtas dociera do cyberpunkowych korzeni - jego założeń, estetyki i filozofii. Wyjaśnia, skąd się brały pomysły poszczególnych autorów, jaki wpływ miała na nich popularna literatura science fiction z lat 50. i w jaki sposób awangardowy twórca komiksów z Francji ukształtował obraz cyberpunkowej wizji w amerykańskich blockbusterach. Dowiedz się, jak Japończycy na swój sposób interpretowali science fiction, poznaj poprzednie emanacje cyberpunka w grach komputerowych oraz świat, w którym będzie się toczyła akcja nowej produkcji firmowanej przez CD Projekt i Mike’a Pondsmitha, twórcę bestsellerowej gry RPG z 1988, którą polska firma przenosi na ekrany komputerów. Cyberpunk 1982-2020 to także książka o dniu dzisiejszym, w którym uśpieni codziennością nie dostrzegamy, jak wiele przepowiedni twórców cyberpunka właśnie się sprawdza. [opis wydawcy książki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dungeons & Dragons ; 1)
(Klub Świata Komiksu ; album 2620)
Powieść graficzna dla miłośników kultowej gry RPG Dungeons & Dragons! Wiele pokoleń temu Wrota Baldura, bogate miasto położone na granicy Wybrzeża Mieczy i Zachodnich Ziem Centralnych, zostało uratowane przed zagładą przez Bohaterów. Obecnie grozi mu nowe niebezpieczeństwo, sprowadzone przez odrodzony Kult Smoka. W obronie Wrót Baldura staje nowe pokolenie bohaterów – elfka Delina, drobny złodziejaszek półelf Krydle, niziołka Shandie, a także wskrzeszeni Minsc i Boo. Autorem scenariusza albumu jest kanadyjski scenarzysta i rysownik Jim Zub („Batman: Urban Legends”, „Uncanny Avengers”), natomiast rysunki wykonał również pochodzący z Kanady ilustrator Max Dunbar („Batman Beyond”).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W 82-91 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej